MCSE | Magyar Csillagászati Egyesület

Ifjúsági MCSE-tagság

Kedvezményes ifjúsági tagsággal várja a Magyar Csillagászati Egyesület a csillagászat és az űrkutatás iránt érdeklődő fiatalokat. Az ifjúsági tagdíj a rendes tagdíj 50%-a, és ugyanazokkal a jogokkal jár, mint a rendes tagdíj.

Az égbolt mindenkié

Elkészült Az égbolt mindenkié című kötet pdf-verziója, amely letölthető a Kulin György emlékoldalról. A kötetet Sragner Márta szerkesztette, számos visszaemlékezés, méltatás olvasható benne Kulin Györgyről. A pdf-verzióban a korábbinál részletesebb bibliográfia is helyet kapott.

Csillagászat amatőr szemmel

A bicskei Petőfi Művelődési Központban 2060 Bicske, Kossuth tér 20.) május 15-én (csütörtök), 18 órakor nyitják meg tagtársaink közös asztrofotós kiállítását. Bajmóczy György és Czinder Gábor tárlatát Horvai Ferenc csillagász, a Nagy Károly Csillagászati Közhasznú Alapítvány elnöke nyitja meg.

Nyári Ifjúsági Csillagásztábor a Bakonyban – 2014!

Érdekelnek a csillagos ég titkai? A tejút misztikus látványa, a világegyetem mélységében rejlő égitestek? Szívesen megismerkednél a bársonyos bakonyi égen tündöklő nyári csillagképekkel? Gyere az MCSE nyári táborába!

Egy százalék a csillagászat támogatására

Az SZJA 1%-ából származó felajánlások immár hagyományosan egyesületünk legfontosabb és legértékesebb bevételi forrásai közé számítanak, hiszen azt a bizalmat is megmutatják, amivel tagjaink és a csillagászat barátai kitüntetik a Magyar Csillagászati Egyesületet.

2014. április: Szembenállásban a Mars

A Mars egyes szembenállásai meglehetősen változatos láthatósággal járnak együtt. Az idei szembenállás április 8-án következik be, ekkor figyelhető meg legjobban a vörös bolygó. A 38 fok magasan elhelyezkedő bolygó látszó mérete ezen az estén csupán 15 ívmásodperc lesz, de feltűnően ragyog az éjszakai égbolton. Látogassunk el egy bemutató csillagvizsgálóba áprilisban is – Marsot nézni, észlelni!

MCSE-közgyűlés május 10-én

A Magyar Csillagászati Egyesület 2014. évi rendes közgyűlését május 10-én tartjuk, az Óbudai Szabadidőpark előadótermében (a Polaris Csillagizsgálótól 50 m-re, a parkoló fölötti épületben).

A Csillagászat Napja: 2014. május 10.

A Csillagászat Napját idén május 10-én ünnepeljük. Országszerte számos helyszínen rendkívüli nyitva tartással, járdacsillagászattal, távcsöves bemutatókkal várják az érdeklődőket helyi csoportjaink és társszervezeteink. Az este távcsöves látnivalói: a Hold, a Jupiter, a Mars és a Szaturnusz.

Meteor csillagászati évkönyv 2014

Csillagászati évkönyvünk 2014-re szóló kötetében részletes előrejelzéseket adunk a következő évben várható csillagászati jelenségekről, és áttekintést a közelmúlt csillagászati eredményeiről. A kötet szerzői között ismét a legjobb hazai szakembereket és a téma iránt elkötelezett, tapasztalt amatőrcsillagászokat találjuk.

MCSE-tagtoborzó 2014

Az 1946-ban alapított Magyar Csillagászati Egyesület hazánk legrégibb és legnagyobb létszámú csillagászati szervezete, melynek tagjai Magyarországon és a határon túl is tevékenykednek. Egyesületünk tudománynépszerűsítő és tehetséggondozó munkája mellett szervezi az amatőrcsillagász mozgalmat, koordinálja a megfigyelőmunkát, táborokat, országos bemutatókat és találkozókat szervez, továbbá fenntartja az óbudai Polaris Csillagvizsgálót.

Meteor 2014 Távcsöves Találkozó (július 24-27.)

Az év legnagyobb, sokak által várt amatőrcsillagász találkozója Tarján mellett, a Német Nemzetiségi Táborban. Gyere el Te is! Hozd el távcsövedet, hozd el családodat, észlelő jókedvedet! A 25 évvel ezelőtt újjáalakult MCSE nagy nyári találkozója távcsöveseknek és mindenkinek, akit érdekel a csillagok világa.