MCSE | Magyar Csillagászati Egyesület

Ifjúsági csillagász szakkör a Polarisban!

Újra itt a szakköri szezon! Az óbudai Polaris Csillagvizsgáló ifjúsági szakkörét a 13-19 éves korosztály számára ajánljunk. Az első foglalkozás szeptember 21-én 18 órakor kezdődik. Ha érdekel a csillagászat és az űrkutatás, itt a helyed!

Dr. Deák András elnök beszéde az 1947. szeptember 22-i sajtóbemutatón

Hetven évvel ezelőtt, 1947. szeptember 22-én mutatták be a sajtó képviselőinek az Uránia Bemutató Csillagvizsgálót, hazánk legelső ilyen intézményét. Az évforduló kapcsán Dr. Deák András MCSE-elnök megnyitó beszédét tesszük közzé.

MCSE 2018 – tagtoborzó

Hagyományainknak megfelelően már októbertől kérjük tagjainkat, hogy a következő évre, tehát 2018-ra is rendezzék tagdíjukat. A tapasztalatok szerint a tagdíjak rendezése több hónapon át elhúzódó folyamat, ezért kérjük, hogy aki teheti, minél előbb intézze tagdíjfizetését. Mindez megkönnyíti a tagnyilvántartással kapcsolatos munkánkat és 2018-ra szóló Évkönyvünk gördülékeny postázását.

VII. Szentléleki Észlelőhétvége

Az MCSE és a miskolci Androméda Csillagvizsgáló Egyesület szervezésében, Miskolc mellett Szentléleken, a Turista Parkban rendezzük meg a VII. Szentléleki Észlelőhétvégét szeptember 22-24. között.

Észlelőszakkör VII. a Polaris Csillagvizsgálóban

A kezdő távcsőtulajdonosok számára fontos amatőrcsillagászati ismeretek elsajátítását, az égbolton és az észlelési területek közötti eligazodást segíti a Polaris Csillagvizsgáló hetedik éve induló észlelőszakköre, melynek első foglalkozása szeptember 30-án, szombaton lesz.

Gyermekszakkör a Polarisban

Szeptember 27-én ismét indul a „kisszakkör” a Polaris Csillagvizsgálóban, a 8-12 éves korosztály számára. Az első szakköri foglalkozás kezdési időpontja 17:00 óra, a helyszín a csillagvizsgáló előadóterme.

Égi kalendárium: 2017. szeptember

Szeptember első napjaiban egy földközelítő kisbolygó tartja izgalomban a csillagászat iránt érdeklődőket. Az amatőrcsillagászokat pedig az foglalkoztatja a hónap további részében, hogy végre rohamosan hosszabbodnak az éjszakák, de még nincs itt a csontig hatoló hideg.

Amerikából jöttünk…

… mesterségünk címere: napfogyatkozás. A 2017. augusztus 21-i Nagy Amerikai Napfogyatkozásról várjuk szeretettel amatőrcsillagász honfitársaink képeit, videóit, beszámolóit abban a reményben, hogy ismét sikerül összeállítani egy rendkívüli jelenség észlelőinek listáját. Az adatok gyűjtését Keszthelyi Sándor tagtársunk vállalta.

Napfogyatkozás az USA-ban

Nézzük együtt az Egyesült Államokból látható teljes napfogyatkozást – élőben! A totalitás sávja magyar idő szerint 19:15-kor éri el az USA kontinentális vidékét (Oregon állam), és 20:47-kor hagyja el (Dél-Karolina). Kövessük az eseményeket a NASA TV-n keresztül! Szeretettel várjuk a magyar észlelők beszámolóit az Újvilágból! Forrás: https://www.nasa.gov/eclipse2017

Részleges holdfogyatkozás augusztus 7-én

Augusztus 7-én napnyugta előtt már gyülekeztek az amatőrök a Guckler Károly kilátónál. Azért választottuk ezt az észlelőhelyet, mert a Polarisból nincs megfelelő kilátásunk a keleti horizontra, ahol a megfogyatkozott Holdnak kellett kelnie…

Támogassa Ön is a Csillagnézőket!

Amint arról már hírt adtunk, megkezdődött a Csillagnézők című imázsfilmünk elkészítése. Az MCSE-t és a magyar amatőrcsillagászatot bemutató filmet a tervek szerint 2018. február 19-étől lehet megtekinteni.