III. Optika- és Csillagos égbolt-túra a Bakonyban | MCSE

ingyenes
Kapcsolat:
Ivanics Ferenc+36-20-556-5966E-mail
Kategóriák:

A tavalyi nagy sikerre való tekintettel idén ismét megrendezzük optikai és csillagászati túránkat!

Szeretettel vár minden érdeklődőt a Bakonyi Csillagászati Egyesület és az Ajkai Fotóklub egy izgalmas éjszakai túrázáson az élő természetben a Bakony vonulatai között, szeptember 1-én (szombaton) 19:00 órától, az ajkai Sárcsi-kútnál!

Részletes program:
18:45-től 19:00-ig: érkezés a Sárcsi-kúthoz. (Kérjük, hogy gyülekezési időben érkezzenek! Köszönjük!)
19:00-től 19:45-ig a Sárcsikútnál ismerkedünk a természetfotózás titkaival az Ajkai Fotóklub lelkes tagjainak segítségével. Megtudhatjuk, milyen a jó természetfotó, hogyan készíthető el, s milyen eszközökre van hozzá szükségünk. A Klub optikái, fényképezőgépei (felügyelet mellett) kipróbálhatók. A fotós szakemberek készséggel segítenek elmélyedni a témában.
19:45-től gyülekezés a csillagászati túrához, majd indulás Sárcsi-kútról.
1. Távcsöves állomás: Ismerkedés a planétákkal. Kalandozás a bolygók között…
2. Távcsöves állomás: Kilépés a Naprendszerből. Kettőscsillagok, csillagködök és galaxisunk egyéb érdekességeinek megszemlélése egyesületünk új, 400/1800 Dobson távcsövével! Az élmény garantáltan nem marad el egy ilyen hatalmas távcsővel!
3. Távcsöves állomás: Az éjszakai égbolt további csodái… A fák között kelő Hold megcsodálása, s megfigyelése csillagászati műszerekkel.
(Az utolsó állomás után visszaindulás Sárcsikútra)
A túra teljes hossza körülbelül 7 km.
A Sárcsikútra való visszaérkezés után lehetőség van tűzrakásra (a kijelölt helyen), szalonnasütésre is…
Kalandozzunk együtt a fényképezés a távcsövek és az élő- élettelen természet meghökkentő világában! A program ingyenes!
A program alatt, kérjük fokozottan ügyeljenek az erdő tisztaságára!
A programra jelentkezni (regisztrálni) Facebookon és a megadott elérhetőségeken lehet.
Esőnap: szeptember 8. (szombat)