Kutatók Éjszakája, Óbudai Egyetem

Magyarország űripari kapcsolata a világ űriparával

(Űreszközök gyártása Magyarországon, és a hazai űripari termékek bemutatója.)

Időpont:               2016. szeptember 30. (péntek).  18:00 – 20:00

Helyszín:               Óbudai Egyetem, Józsefvárosi Campus,                                                                                                           Bánki Donát Gépészmérnöki és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar.
1081-Budapest,  Népszínház u. 8.,  II. emelet 221.

Program:

18:00 – 18:20      Dr. Szabó József (ny.á. repülő tábornok, egyetemi tanár)
Az űrdinamika alapjai és annak egyetemi oktatása

18:20 – 18:40     Vizi Pál Gábor (MTA Wigner FK – SGF Kft.)                                                                                                           Az ESA Rosetta üstökös-szonda eredményei, valamint a Philae leszállóegység                                                              magyar fejlesztésű vezérlő és adatgyűjtő számítógépe

18:40 – 19:00      Hirn Attila – Zábori Balázs (MTA Energiatudományi Kutatóközpont)                                                                      Űrdozimetria, űrhajósok sugárterhelése, kozmikus sugárzás és űridőjárás kutatás

19:00 – 19:20     Horváth Gyula (C3S Kft.)                                                                                                                                    Hogyan kerülhet magyar kísérlet magyar műholdon az űrbe, – avagy, – a MASAT-1-től
a CROSS rendszerig és azon túl

19:20 – 19:40      Szentpéteri László (BHE Elektronikai Kft.)
Kommunikációs rendszereink űrközpontokban, műholdakon, az indiai Mars-programban