Országos csillagászati diákvetélkedők a Csillagászat Éve alkalmából | MCSE

Országos csillagászati diákvetélkedők a Csillagászat Éve alkalmából

2009-ben lesz 400 éve, hogy Galileo Galilei először használt távcsövet csillagászati megfigyelésekhez. Felfedezéseivel a csillagászat hatalmas fejlődésnek indult. Az ENSZ ennek emlékére 2009-et a Csillagászat Nemzetközi Évének nyilvánította. Ugyancsak 1609-ben jelent meg Johannes Kepler munkája, melyben közölte első két törvényét a bolygók mozgásáról.

A hazai programsorozat keretében országos diákversenyeket is rendeznek. Céljuk a tanulók csillagászati-űrkutatási ismereteinek gyarapítása, a probléma-megoldási készségük fejlesztése. A vetélkedők szervezői: a Szegedi Tudományegyetem TTIK Kísérleti Fizikai Tanszéke és Csillagvizsgálója, a Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat Csillagvizsgáló Intézete, a Magyar Csillagászati Egyesület és a TIT Komárom-Esztergom Megyei Egyesület.
Az általános iskolák alsó tagozatosai számára a „400 éves a távcső”, a felső tagozatosoknak a „Kepler”, a középiskolások számára a “Galilei” diákverseny kerül kiírásra. A fordulók 2008 novemberében indulnak, a döntők 2009 tavaszán lesznek. A legjobb teljesítményt nyújtó diákok és tanáraik értékes nyereményekben (külföldi út, tábori részvétel, távcsövek, fényképezőgépek, könyvek, …) részesülnek.

Részletes információk a versenyek honapjain olvashatóak:

További ajánlott honlapok: