Meteor csillagászati évkönyv 2010 | MCSE

Meteor csillagászati évkönyv 2010

Csillagászati évkönyvünk 2010-re szóló kötetében részletes előrejelzéseket adunk a következő évben várható csillagászati jelenségekrõl.
Az évkönyvben közölt cikkek:
Székely Péter: Újdonságok kompakt objektumokról
Sódorné Bognár Zsófia: A fehér törpe csillagok világa
Szabó M. Gyula: A kozmikus távolságlétra – távolságmérés a csillagászatban
Kolláth Zoltán: Még nem búcsúzunk a Hubble-ûrtávcsôtôl
Illés Erzsébet: Hogyan látjuk ma az óriásbolygók világát?
Hargitai Henrik: Javaslat a planetológiai nevezéktan magyar rendszerére
Intézményi beszámolók (MCSE, MTA KTM CSKI, ELTE Csillagászati Tanszék, SZTE Kísérleti Fizika Tanszék)

A tagságukat 2010-re megújító MCSE-tagok, illetve az újonnan belépők az évkönyvet illetményként kapják. A tagdíj összege 2010-re 6400 Ft (illetménykiadványaink: Meteor csillagászati évkönyv 2010 és a Meteor c. egyesületi lap 2010-es számai).

A tagdíjak befizethetők személyesen a Polaris Csillagvizsgálóban, továbbá rózsaszín postautalványon, az MCSE, 1300 Bp., Pf. 148. címre befizetve, illetve banki átutalással, a teljes név és cím feltüntetésével: Magyar Csillagászati Egyesület, 62900177-16700448. Az évkönyv külön is megrendelhető ill. megvásárolható, ára nem MCSE-tagok számára 2010 Ft. Budapestiek és környékbeliek számára mindenképp a Polarisban való tagdíjfizetést/beszerzést javasoljuk, ez esetben ugyanis azonnal kézbe adjuk az Évkönyvet, a kiadvány nincs „kiszolgáltatva” a karácsony közeledtével egyre nagyobb postai forgalomban előforduló késéseknek, sérüléseknek.

Évkönyvünk bekerül a Libri és a Líra és Lant boltjaiba is, emellett kapható lesz a Budapesti Távcső Centrumban és a Makszutov.hu távcsőboltban is.

Terveink szerint a Meteor 2009/12. számával együtt postázzuk az évkönyvet, várhatóan december elején.