Bolygóistennő: könyv a Vénuszról | MCSE

Bolygóistennő: könyv a Vénuszról

A három legfényesebb égitest a Nap, a Hold és a Vénusz bolygó. A régi népek legtöbbjénél a Nap volt a főisten. A Hold volt az időszámítás és a naptár legfontosabb égitest-istene. A Vénuszt rendszerint a szépség és szerelem istennőjének tekintették. Ők hárman tehát nemcsak égitest-, hanem istenhármast alkottak eleink képzeletében.

Az ismeretterjesztő csillagász szerzőnek már jelent meg munkája a Napról (A Nap fiai) és a Holdról (Az Ég Királynője). Ez a könyve, a Bolygóistennő az utóbbi években igen meglepő ismeretekkel szolgáló Vénuszról szól, teljessé téve a legfényesebb égitestek trilógiáját. Ez a műve sem az égitestnek csupán fizikai-csillagászati-űrkutatási ismereteit nyújtja, hanem a képzeletet megmozgató, szép bolygóhoz kapcsolt gazdag mitológiát, a vele kapcsolatos mondákat, meséket és legendákat is. Ilyeneket a Föld minden táján élt népek alkottak, de így összegyűjtve még sehol sem voltak olvashatók. Ezért nemcsak a csillagászat, hanem a régi mítoszok kedvelőinek is sok érdekességet, az egész emberiség számára pedig megszívlelendő tudnivalókat kínál a Bolygóistennő.

A Bolygóistennő bemutatójának – mint már annyiszor – a budavári Lítea könyvesbolt adott otthont. Június 6-án – pontosan egy évvel a 2012-es Vénusz-átvonulás előtt – zsúfolásig megtelt a Lítea várbeli lakosokkal, csillagászokkal, érdeklődőkkel.A Bolygóistennő című kötetet Illés Erzsébet csillagász mutatta be, majd a szerző ismertette új könyvét, kitérve egy-egy, a Vénusszal kapcsolatos érdekességre, új ismeretre, sok-sok bölcsességgel, és humorral. A kötetből Hirtling István színművész olvasott fel részleteket. A Lítea könyvesbolt vezetője, Bakó Annamária meglepetés-tortával kedveskedett a szerzőnek, aki nemrég töltötte be 90. életévét.

Illés Erzsébet bemutatja a Bolygóistennő című kötetet

Hirtling István és Ponori Thewrewk Aurél

A Lítea ajándéka: a születésnapi torta

A kötet ára 1800 Ft, MCSE-tagok számára 1500 Ft. Megvásárolható személyesen a Polaris Csillagvizsgálóban és a Lítea Könyvesboltban; és megrendelhető az MCSE-től (mcse@mcse.hu).