Győri csoportunk fotókiállítása

2011. május 20-án pénteken csillagászati fotókiállítás nyílt Győrben a VOKE Arany János Művelődési Ház galériájában Dániel Balázs, alias Mr. Firehand – boogie-woogie zongorista, amatőr csillagász közreműködésével. A Magyar Csillagászati Egyesület Győri Helyi Csoport tagjai által készített fotókat már nem először láthatjuk, a megnyitó ünnepségen hallhattuk Mizser Attila főtitkár elismerő szavait. A megnyitó ünnepséget követően a lelkes érdeklődők a bemutató csillagvizsgálóba átsétálva távcsöves bemutatón vettek részt, ahol a 30 cm-es Newton-távcsővel megnézhették a Szaturnuszt és az aktuális égi látnivalókat.

A győri és Győr környéki amatőrök képeiből összeállított vándorkiállítás 2003 tavaszán ugyanitt, az akkori Indóház Galériában mutatkozott be először, majd a MÁV TEB Központ székházából mintegy fél évre a Budapesti Planetárium körfolyosójára költözött. Országjáró körútja során a mintegy 60 fotóból és három bemutatkozó tablóból álló tárlat könyvtárak kiállító- vagy olvasótermét is díszítette egy-egy hónapra.

Vágusz Erna köszöntője

A kiállítás

Egy kép a kiállított gazdag anyagból. Közelkép az Andromeda-ködről (Szitkay Gábor felvétele)

A népszerű vándorkiállítás 2009-ben, a csillagászat nemzetközi évében hat helyen is megfordult az országban, sőt a Jászberényi Városi Könyvtárban megrendezett Változócsillag-észlelők Találkozója, illetve a Klebelsberg Kuno Művelődési, Kulturális és Művészeti Központban tartott 2009. évi MCSE közgyűlésen is velünk találkozhattak a résztvevők.

Az elmúlt évek során Bezák Tibor, Csornai Péter, Dániel Csaba, Horváth Attila Róbert, Kuroli Zoltán, Pete Gábor, Pete László, Pércsy Kornél, Szitkay Gábor, Takács András és Zink Ferenc által készített asztrofotókkal felfrissített kollekció 2011. július 5-ig tekinthető meg naponta 10-17 óráig Győrben, a Révai u. 5. sz. alatt, a VOKE Arany János Művelődési Ház Galériájában (Hotel Szárnyaskerék épülete).