Napórás utazás Franciaországba | MCSE

• Fórum

• Médiatár

• RSS Csillagászat.Hu

• Forrongó cefeida, ahogy a Kepler látta 2016. szeptember 28, szerda
      Négy évnyi folyamatos megfigyelés még a legapróbb részleteket is megmutatja a változócsillagokról: magyar csillagászok elsőként mutatták ki konvektív cellák jelenlétét egy pulzáló óriáscsillagban.  A cefeida csillagok óriási fény- és méretváltozáson mennek keresztül, néhány napos vagy hetes periódussal. Annyira fényesek, hogy
      Plachy Emese
    • Folyékony óceán rejtőzhet a Pluto jeges felszíne alatt 2016. szeptember 26, hétfő
      A Pluto hatalmas kráterét létrehozó becsapódás modellezésével egy kutatócsoport új becslést adott a törpebolygó jeges felszíne alatt feltételezett folyékony óceán vizének vastagságára. Már tavaly, a NASA New Horizons űrszondájának Pluto melletti elrepülésekor, az első visszaküldött adatok alapján felmerült, hogy a
      Kovács József
    • Félárnyékos holdfogyatkozás 2016. szeptember 25, vasárnap
      2016. szeptember 16-án félárnyékos holdfogyatkozásnak lehettek szemtanúi azok, akik a holdkelte utáni órákban figyelték égi kísérőnket. A Hold bolygónk félárnyékán haladt keresztül, ezért a fényességcsökkenés egy teljes fogyatkozáséhoz képest kevésbé volt feltűnő, de a holdperem elsötétedése így is érdekes látványt
    • Mennyire lehet változatlan egy változócsillag? 2016. szeptember 21, szerda
      Magyar kutatók egy vörös törpecsillag megfigyelései alapján arra jutottak, hogy a stabil mágneses tér még nem tesz unalmassá egy égitestet, sőt. A gyorsan forgó, mágnesesen aktív csillagok hálás célpontok csillagászati szempontból: igen aktívak és a hideg foltokkal borított felszín szerkezete
      Vida Krisztián
    • Minden korábbinál részletesebb felvételek egy üstökös széteséséről 2016. szeptember 20, kedd
      A Hubble-űrtávcső napokban közzétett felvételei minden korábbinál részletesebb betekintést nyújtanak egy szétesett üstökösmag életébe, ahol a töredékek mozgása egyenként is nyomon követhető. Az üstökösök magja valójában egy parányi, törékeny, jeges-poros kis égitest, amely a Nap körül kering. A legújabb kutatások szerint
      Tóth Imre-Sárneczky Krisztián
    • A leggyorsabb csillag 2016. szeptember 18, vasárnap
      Száz évvel ezelőtt fedezte fel Edward Emerson Barnard amerikai csillagász a legnagyobb sajátmozgású csillagot az Ophiuchus csillagképben. A Nyílcsillag már néhány év alatt is jelentősen megváltoztatja égi helyzetét. Kocsis Antal, Balatonfűzfő A nagy sajátmozgású csillagokat két szempont miatt érdemes vizsgálni.
    • A Pluto festi vörösre a legnagyobb holdját 2016. szeptember 16, péntek
      Egy évvel a New Horizons átrepülése után a kutatók rájöttek, hogy miért vörös a Pluto legnagyobb holdjának, a Charonnak a sarki régiója az űreszköz történelmi jelentőségű felvételein. A NASA New Horizons űrszondája majdnem egy évtizednyi utazás után 2015 július közepén
      Kovács József
    • 31 tonnás vasmeteoritot találtak Argentínában 2016. szeptember 14, szerda
      Nagytömegű, mondhatni XXXL méretű vasmeteoritot fedezett fel Carlos Ariel Cerrutti és Mario Ariel Vesconi, a chacói Csillagászati Társaság két tagja. A szeptember elején talált 30,9 tonnás példányt szisztematikus keresés eredményeként, vélhetően speciális mélykeresős fémdetektor segítségével fedezték fel kb. 5 m
      Kereszty Zsolt
    • Csillagászati szakkörök indulnak a Polaris Csillagvizsgálóban 2016. szeptember 13, kedd
      Szeptember folyamán négy különböző szakkört indít az óbudai Polaris Csillagvizsgáló - minden korosztály számára. bővebben →
      Magyar Csillagászati Egyesület
    • A kilencedik bolygó keresése közben nagyon távoli új objektumokat találtak 2016. szeptember 12, hétfő
      A Naprendszer feltételezett kilencedik bolygójának keresése közben amerikai csillagászok nagy földi távcsövekkel különleges égitesteket fedeztek fel. A Naprendszer feltételezett kilencedik bolygójának keresése közben amerikai csillagászok 4 és 6,5 méteres nagy földi teleszkópokkal több, nagyon távoli objektumot találtak, amelyek a Nap
      Tóth Imre

Napórás utazás Franciaországba

Az MCSE Napóra Szakcsoportja napórás utazást rendez Franciaországba, 2012. június 14-23. között. Ennek során a résztvevők megtekinthetik Giovanni Francesco Zarbula olasz vándorfestő XIX. századi napóráit – ez a túra fő célkitűzése.

20111203--zarbula-napora

A tervezett program:
1. nap. Indulás Budapestről, utazás Milánóig 4 óránkénti rövid pihenőkkel. Érkezés után a szállás elfoglalása, majd esti gyalogos városnézés.
2. nap. Reggeli után a szállás elhagyása, majd Torinón keresztül utazás Brianconig. Torinóban gyalogos városnézés. Este a szállás elfoglalása Brianconban.
3. nap. Vallouise irányában levő napórák – délután városnézés Brianconban (Pignerol-kapu, Notre Dame és Sz. Miklós plébániatemplom, Kastélyerőd), ahol felkeressük a világörökségi helyszíneket, majd felkapaszkodunk a Le Prorelre (2566 m), ahonnan megcsodáljuk a páratlan kilátást (kabinos felvonó).
4. nap. Saint Veran irányában levő napórák, délután szabadiő Brianconban.
5. nap. Egész napos városnézés Grenoble-ban (Bastille-erőd, Dauphinéi Múzeum, drótkötélpálya).
6. nap. Vallire irányában levő napórák.
7. nap. Nyári napforduló. Szentivénéj! – Usseaux irányában levő napórák.
8. nap. Reggeli után kijelentkezés a szállásról, és Chambéry (Savoyai hercegi kastély, Szent Kápolna) érintésével utazás Annecy-be. Délután sétálhatunk az Annecy-tó parján vagy szabadon bámészkodhatunk az óvárosban.
9. nap. Reggeli után indulás Chamonix-ba, ahonnan látható a Mont Blanc fehérlő csúcsa. Este érkezünk Milánóba.
10. nap. Milánóból utazás rövid pihenőkkel Budapestre.

Az utazás költsége 150000 Ft.
Jelentkezés: Marton Géza idomester@mcse.hu, tel.: 06-70-238-4259