Megjelent: Meteor csillagászati évkönyv 2015 | MCSE

Megjelent: Meteor csillagászati évkönyv 2015

Csillagászati évkönyvünk 2015-re szóló kötetében részletes előrejelzéseket adunk a következő évben várható csillagászati jelenségekről, és áttekintést a közelmúlt csillagászati eredményeiről. A kötet szerzői között ismét a legjobb hazai szakembereket és a téma iránt elkötelezett, tapasztalt amatőrcsillagászokat találjuk.

201412-evkony-2015-megjelent

Évkönyvünk tartalmából:

Kalendárium
(Jelenségek, események 2015-ben)

Kiss László: A változócsillagászat újdonságai
Tóth Imre: Az üstökösök megismerésének mérföldkövei
Petrovay Kristóf: Az éghajlatváltozás és a Nap
Kovács József: A kozmológiai állandótól a sötét energiáig – 100 éves az általános relativitáselmélet
Szabados László: A jó “öreg” Hubble-űrtávcső
Kolláth Zoltán: A fényszennyezésről a Fény Nemzetközi Évében

Beszámolók:
Mizser Attila: A Magyar Csillagászati Egyesület 2013. évi tevékenysége
Kiss László: Az MTA CSFK Csillagászati Intézetének 2013. évi tevékenysége
Petrovay Kristóf: Az ELTE Csillagászati Tanszékének működése 2013-ban
Szabó M. Gyula: Az ELTE Gothard Asztrofizikai Obszervatórium és Multidiszciplináris Kutatóközpont 2010-2013. évi tevékenysége
Szegedi Csillagvizsgáló

Megemlékezés:
Bartha Lajos: Egy évszázad tanúja – búcsú Ponori Thewrewk Auréltól (1921-2014)

A tagságukat 2015-re megújító MCSE-tagok, illetve az újonnan belépők az évkönyvet illetményként kapják. A tagdíj összege 2015-re 7300 Ft (illetménykiadványaink: Meteor csillagászati évkönyv 2015 és a Meteor c. egyesületi lap 2015-ös számai).

A tagdíjat befizethetők személyesen, a Polaris Csillagvizsgálóban is, az esti nyitva tartások időszakában, továbbá rózsaszín postautalványon, az MCSE, 1300 Bp., Pf. 148. címre befizetve, illetve banki átutalással, a teljes név és cím feltüntetésével: Magyar Csillagászati Egyesület, 62900177-16700448. Az évkönyv külön is megrendelhető ill. megvásárolható, ára nem MCSE-tagok számára 3000 Ft. MCSE-tagok számára további példányok ára 2500 Ft. Budapestiek és környékbeliek számára mindenképp a Polarisban történő tagdíjfizetést/beszerzést javasoljuk.

Évkönyvünk kapható a Budapesti Távcső Centrumban és a Makszutov.hu távcsőboltban, továbbá az országos könyvesbolt hálózatok boltjaiban (utóbbival kapcsolatban a boltok tudnak felvilágosítással szolgálni).