Tiszteletbeli tagunk lett Magyari Béla | MCSE

Tiszteletbeli tagunk lett Magyari Béla

Május 10-i közgyűlésünkön tiszteletbeli taggá választottuk Magyari Béla űrhajóst. Tekintsük meg vele készített interjúnkat!

Magyari Béla Kiskunfélegyházán született 1949-ben. 1967-69-ben a magyar, 1970-71-ben a szovjet repülőműszaki főiskola növendéke volt, 1972-től repülőtiszt. 1977-ben első osztályú vadászrepülő minősítést kapott. 1978-tól űrhajóskiképzésben vett részt. Az ötödik Interkozmosz-repülés (1980) tartalék kutató űrhajósa volt. A repülés idején az irányító központban dolgozott. Az űrrepülés után megkapta a Magyar Népköztársaság Űrhajósa kitüntetést.

Magyari Béla űrhajós 1980-ban, a szovjet-magyar űrrepülés idején.

Magyari Béla régóta érdeklődik a csillagászat iránt is. 1986-ban részt vett az Uránia Csillagvizsgáló által szervezett Halley-expedícióban (a résztvevők Krétáról figyelték meg az üstököst március folyamán). Részt vett a Magyar Csillagászati Egyesület 1989. február 19-i újjáalakuló ülésén, és az MCSE első elnökségében is helyet kapott. MCSE-tagsági igazolványának sorszáma: 34.

Meteorra a világ körül - ezúttal a Közlekedési Múzeumban. Magyari Béla és Budai Edina a felvétel szünetében.

Meteorral a világ körül – ezúttal a Közlekedési Múzeumban. Magyari Béla és Budai Edina a felvétel szünetében.

A Csillagászat Nemzetközi Éve alkalmából interjút készítettünk Magyari Bélával: