Októberben is folytatódik az asztrofotós szakkör a Polarisban | MCSE

Októberben is folytatódik az asztrofotós szakkör a Polarisban

A csillagos égbolt fényképezése napjaink egyik legizgalmasabb, szinte beláthatatlan távlatokat nyújtó elfoglaltság az amatőrcsillagászok körében. A Polarisban a téma iránt érdeklődő kezdők és haladók számára tartunk szakkört, amely személyes találkozási lehetőséget nyújt az asztrofotográfia szerelmesei számára.

A távoli galaxisok, ködök, csillaghalmazok megörökítése esetén nem kell kapkodnunk. Türelmesen kivárhatjuk a megfelelő derültséget. Fotózhatunk több éjszakán keresztül, de akár évek múlva is befejezhetjük a felvételt. Pár kivételtől eltekintve lassan változnak a dolgok. Merőben más a helyzet a Naprendszerben. A bolygók, a Hold és a Nap fotózása más technikákat, és megközelítést kíván. Hogy mik ezek? A következő asztrofotós szakkörön mindez kiderül, mikor is Molnár Péter fog arról beszélni, hogy ő hogyan készíti és dolgozza fel a Naprendszer objektumairól készült felvételeit.

Az MCSE asztrofotós szakkörének következő foglalkozását 2015. október 29-én (csütörtökön) 19 órakor tarjuk a Polaris Csillagvizsgálóban.

A szakkörön való részvétel egyedüli feltétele az MCSE-tagság, amellyel anyagilag és erkölcsileg is támogatják a magyar amatőrcsillagász mozgalmat.

Mindenkit szeretettel várnak a szervezők: Csoknyai Attila és Tóth Krisztián.