Meteor csillagászati évkönyv 2017 | MCSE

Meteor csillagászati évkönyv 2017

Decemberben jelenik meg évkönyvünk sok-sok előrejelzéssel, érdekes ismeretterjesztő cikkel. 2017-es jelenségek, előrejelzések, évfordulók, továbbá cikkek, beszámolók a hazai csillagászati intézmények munkájáról. Az évkönyvet december 19-én adjuk postára mindazoknak, akik rendezik 2017-es tagdíjukat. Akik a Polarisban személyesen rendezik tagdíjukat, az évkönyvet is átvehetik.

Kalendárium

Nap- és holdkelte, bolygók láthatósága, üstökösök, meteorrajok jelentkezése. Bolygó- és Hold-észlelési ajánlatok, a mélyég-objektumok, együttállások, fogyatkozások és még egy sor érdekesség a közel 200 oldalas Kalendárium-részben.

meteor-cimlapok2017.cdr

Cikkek

Első eredmények a Pluto rendszeréről (Kereszturi Ákos)
Planetáris ködök (Szabados László)
Földönkívüli üzenetektől a gravitációs hullámokig – ötven éve fedezték fel az első pulzárokat (Barna Barnabás, Nagy Andrea, Ordasi Tamás, Szalai Tamás, Vinkó József)
Paál György és a kozmológia forradalma (Balázs Lajos)

Beszámolók

A Magyar Csillagászati Egyesület 2015. évi tevékenysége (Mizser Attila)
Az MTA CSFK Csillagászati Intézetének tevékenysége 2015-ben (Szabó Róbert, Kiss L. László)
Az ELTE Csillagászati Tanszékének működése 2015-ben (Petrovay Kristóf)
Az SZTE szegedi és bajai csillagászati tevékenysége 2015-ben (Szatmáry Károly, Hegedüs Tibor)
Beszámoló az ELTE Gothard Asztrofizikai Obszervatórium Multidiszciplináris Kutatóközpont 2015. évi tevékenységéről (Szabó M. Gyula)

A tagságukat 2017-re megújító MCSE-tagok, illetve az újonnan belépők az évkönyvet illetményként kapják. A tagdíj összege 2017-re változatlan, 7300 Ft (illetménykiadványaink: Meteor csillagászati évkönyv 2017 és a Meteor c. egyesületi lap 2017-es számai).

A tagdíjat befizethetők személyesen, a Polaris Csillagvizsgálóban is, az esti nyitva tartások időszakában, illetve banki átutalással, a teljes név és cím feltüntetésével: Magyar Csillagászati Egyesület, 62900177-16700448. Az évkönyv külön is megrendelhető ill. megvásárolható, ára nem MCSE-tagok számára 3000 Ft. MCSE-tagok számára további példányok ára 2500 Ft. Budapestiek és környékbeliek számára mindenképp a Polarisban történő tagdíjfizetést/beszerzést javasoljuk.

Évkönyvünk kapható lesz a Budapesti Távcső Centrumban és a Makszutov.hu távcsőboltban, továbbá az országos könyvesbolthálózatok boltjaiban (utóbbival kapcsolatban a boltok tudnak felvilágosítással szolgálni).

Az évkönyvet december 19-én postázzuk mindazoknak, akiknek december 14-ig beérkezett a 2017-re szóló tagdíja. Ezt követően január 10-én lesz a következő feladási időpont.