Meteor csillagászati évkönyv 2018 | MCSE

Meteor csillagászati évkönyv 2018

Decemberben jelenik meg évkönyvünk sok-sok előrejelzéssel, érdekes ismeretterjesztő cikkel. 2018-as jelenségek, előrejelzések, évfordulók, továbbá cikkek, beszámolók a hazai csillagászati intézmények munkájáról. Az évkönyvet december 20-án adjuk postára mindazoknak, akiknek a tagdíja december 15-éig beérkezett.

Akik a Polarisban személyesen rendezik tagdíjukat, az évkönyvet is átvehetik a következő napokon: rendkívüli nyitvatartással várjuk az érdeklődőket december 21-én 14-18 óra között, illetve december 23-án 10-14 óra között.

evkonyv-2018

A címlapon: a Nagy Magellán-felhő Éder Iván felvételén.

Kalendárium

Nap- és holdkelte, bolygók láthatósága, üstökösök, meteorrajok jelentkezése. Bolygó- és Hold-észlelési ajánlatok, a mélyég-objektumok, együttállások, fogyatkozások és még egy sor érdekesség a közel 200 oldalas Kalendárium-részben.

Cikkek
A jégkorszakok csillagászati okai (Petrovay Kristóf)
Az APOGEE égboltfelmérés (Mészáros Szabolcs)
Az SN 1987A harminc éve, avagy a jó, a rossz és csúf szupernóva (Nagy Andrea)
Gyors rádiótranziensek (Paragi Zsolt)
A gravitációs asztrofizika megszületése (Bécsy Bence, Dálya Gergely)

Beszámolók

A Magyar Csillagászati Egyesület 2016. évi tevékenysége (Mizser Attila)
Az MTA CSFK Csillagászati Intézetének tevékenysége 2016-ban (Szabó Róbert, Kiss L. László)
Az ELTE Csillagászati Tanszékének működése 2016-ban (Petrovay Kristóf)
Az SZTE szegedi és bajai csillagászati tevékenysége 2016-ban (Szatmáry Károly, Hegedüs Tibor)
Az ELTE Gothard Asztrofizikai Obszervatórium Multidiszciplináris Kutatóközpont 2016. évi tevékenységéről (Szabó M. Gyula)

2018-evkonyv-januar-minta

2018-evkonyv-julius-minta

A tagságukat 2018-ra megújító MCSE-tagok, illetve az újonnan belépők az évkönyvet illetményként kapják. A tagdíj összege 2018-ra 7500 Ft (illetménykiadványaink: Meteor csillagászati évkönyv 2018 és a Meteor c. egyesületi lap 2018-as számai).

A tagdíjat befizethetők személyesen, a Polaris Csillagvizsgálóban is, az esti nyitva tartások időszakában, illetve banki átutalással, a teljes név és cím feltüntetésével: Magyar Csillagászati Egyesület, 62900177-16700448. Az évkönyv külön is megrendelhető ill. megvásárolható, ára nem MCSE-tagok számára 3000 Ft. MCSE-tagok számára további példányok ára 2500 Ft. Budapestiek és környékbeliek számára mindenképp a Polarisban történő tagdíjfizetést/beszerzést javasoljuk.

Évkönyvünk kapható lesz a Budapesti Távcső Centrumban és a Makszutov.hu távcsőboltban, továbbá az országos könyvesbolthálózatok boltjaiban (utóbbival kapcsolatban a boltok tudnak felvilágosítással szolgálni).

Az évkönyvet december 20-án postázzuk mindazoknak, akiknek december 15-ig beérkezett a 2018-ra szóló tagdíja. Ezt követően 2018. január 10-én lesz a következő feladási időpont.