Meteorral a világ körül XI. | MCSE

Meteorral a világ körül XI.

Újabb “világkörüli” képeket kaptunk tagtársainktól. Olyan felvételeket várunk, amelyeknek van csillagászati vonatkozása is: csillagvizsgáló, planetárium, napóra, csillagászati vonatkozású utcatábla, vagy bármilyen csillagászati érdekesség is kell hogy legyen a képen! A sorozat felvételeiből a Meteorban is közlünk válogatást.

A válogatásban határon túl készült, csillagászati vagy űrkutatási vonatkozású képeket várunk a meteor@mcse.hu címen!

Horváth József az angliai Norwich melletti obszervatóriumnál.

Bajmóczy György Tenerifén, a Teide Obszervatóriumnál.

Bajmóczy György és Czinder Gábor Tenerifén, Santa Cruz város La Laguna városrészében, a  Cosmos múzeum teraszán.

Bajmóczy György és Czinder Gábor Tenerifén, Santa Cruz város La Laguna városrészében, a Cosmos múzeum teraszán.

Sipőcz Brigitta Dél-Afrikában, a SAAO bejáratánál.

Cseh Klaudia az Adler Planetáriumnál (USA).

Ropoli László: "Munkám során időnként lehetőségem van távolabbi tájakra is eljutni. Immáron 18. éve a Magyar Csillagászati Egyesület tagjaként ezen utazásaimra egy ideje elkísér a METEOR aktuális száma is. Múlt héten munkám az Egyesült Államokba szólított, ahol egy Detroit-i (Michigan állam) érkezést követően Ohio államban töltöttem pár napot." Ez idő alatt sikerült rövid látogatást tennem Ohio állam negyedik legnépesebb városába, Toledo-ba (https://hu.wikipedia.org/wiki/Toledo_(Ohio)), ahol megtekinthettem a Ritter Planetárium és Obszervatórium létesítményét (Ritter Planetarium - Observatory) mely a Toledo-i egyetem területén található (http://www.utoledo.edu/nsm/rpbo/).   A látogatás során természetesen elkészült a létesítmény előtti „közös kép” is, a METEOR 500. jubileumi számával a kezemben.

Ropoli László: “Munkám során időnként lehetőségem van távolabbi tájakra is eljutni.
Immáron 18. éve a Magyar Csillagászati Egyesület tagjaként ezen utazásaimra egy ideje elkísér a METEOR aktuális száma is. Múlt héten munkám az Egyesült Államokba szólított, ahol egy Detroit-i (Michigan állam) érkezést követően Ohio államban töltöttem pár napot.”
Ez idő alatt sikerült rövid látogatást tennem Ohio állam negyedik legnépesebb városába, Toledo-ba (https://hu.wikipedia.org/wiki/Toledo_(Ohio)), ahol megtekinthettem a Ritter Planetárium és Obszervatórium létesítményét (Ritter Planetarium – Observatory) mely a Toledo-i egyetem területén található (http://www.utoledo.edu/nsm/rpbo/). A látogatás során természetesen elkészült a létesítmény előtti „közös kép” is, a METEOR 500. jubileumi számával a kezemben.”

meteorral-20170807-monich

Mőnich László az itáliai Nolában, Giordano Bruno szobránál.

meteorral-dino-tycho

Bán András Koppenhágában, Tycho Brahe szobránál.

meteorral-hdh-kolonica-sk

A Magnitúdó Csillagászati Egyesület éves kirándulásán a Kolonica Obszervatóriumban jártunk Szlovákiában.A Meteor legfrissebb számával készítettem az 1 méter átmérőjű RCC távcső kupolája előtt egy képet. (Hadházi Csaba)

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Hudoba György a Hanford Observatory-ban.

untitled

A magyar diákolimpiai csapat vezetői (Udvardi Imre, Kovács József és Bécsy Bence) a kónárki Nap-templom egyik kőkerekénél, amely napóraként is funkcionál. Ilyen kőkerék szerepelt a verseny logójában is. Veszprémi István felvétele.

meteorral-irmai-sydney

Irmai Attila a Sydney Obszervatóriumban.

meteorral-koc-kmr-yerkes

Kocsis Antal és Komáromi Tamás a Yerkes Obszervatórium 1 m-es refraktoránál.

meteorral-rof

Rózsa Ferenc a chilei Las Campanas Obszervatóriumban.

meteorral-sarpatkilaszlone

Sárpátki László az Adirondack Bemztató Csillagvizsgálónál.

meteorral-muranyi-lajos

2018. szeptember 28-án egy amatőrcsillagász barátommal őseim földjén voltunk, a mai Szlovákia területén lévő Murány-ban. Murány mellett 10 km-re van egy üdülő velnesszcentrum “Predna Hora”,ahol található egy kupolás csillagvizsgáló épület. Sajnos már nem működik csillagvizsgálóként,mert ezt is átalakították szállodának a vendégek számára! Viszont az épület nagyon szép helyen van !

VÁRHALMI_SIMG_36479_01-16

Szabó Szabolcs Zsolt és barátai a greenwichi obszervatóriumnál.

VÁRHALMI_SIMG_36697_01-20

Szabó Szabolcs Zsolt barátaival a Stonehenge-nél.

meteorral-kovacs-zsigmond-strasbourg

Kovács Zsigmond a strasbourgi katedrális csillagászati órájánál.