Égbolt… hegy… zene

A szabadtéri hangverseny a várható rossz idő miatt augusztus 27-ére halasztottuk! Esti csillagkeresés a Vass Lajos Szimfonikus Zenekarral a Svábhegyi Csillagvizsgálóban! Az esti koncert során megemlékezünk a 280 éve született Sir Frederick William Herschelről, minden idők egyik legnagyobb megfigyelő csillagászáról, az Uránusz bolygó felfedezőjéről.

2017 után ismét beköltözik William Herschel muzsikája a Svábhegyi Csillagvizsgáló parkjába.

Az est során felcsendülő zeneművek:

William Herschel: 12. (D-dúr) szimfónia

William Herschel: 18. (Esz-dúr) szimfónia

vezényel: Uzsaly Bence

A koncert után derült időben megtekinthető Budapest legnagyobb távcsövével a Mars és a Szaturnusz bolygó, a nyári égbolt látványosságai, illetve lézerpálcás csillagképtúrát tartunk az érdeklődőknek.

herschel-svabhegy

Belépőjegy: 1000 Ft, MCSE tagoknak: 800 Ft

A programon való részvétel regisztrációhoz kötött, melyet a svabhegyicsillagvizsg@gmail.com címre küldött jelentkezéssel tehetnek meg, mely jelentkezés alapján tudnak belépni a rendezvényre, illetve kapnak elektronikus számlát a megadott címre. Kérjük, a Magyar Csillagászati Egyesület tagjait, hogy a regisztrációs e-mailben jelezzék, hogy MCSE tagok, melyet az egyesület fog ellenőrizni felénk.

Helyszín: MTA Csillagászati és Földtudományi Kutatóközpont Konkoly Thege Miklós Csillagászati Intézet

Időpont: 2018. augusztus 27. kapunyitás 19:00-től, kapuzárás 20:00 órakor. Kérjük, a koncert kezdése érdekében időben érkezzenek!

Ülőhelyet korlátozott számban, csak az első 40 főnek tudunk biztosítani, javasolt pokrócot, kempingszéket hozni.

Esőnap nincs, a koncert eső esetén elmarad, amelyről 15 óráig e-mailben értesítjük a regisztrált résztvevőket. Ha a koncert eső miatt elmarad, akkor augusztus 28-án, kedden este 19:00 órai kezdettel vezetést és csillagászati bemutatót tartunk, melyről szintén e-mailben értesítjük a regisztráltakat.

1121 Budapest, Konkoly Thege u. 15-17.

A rendezvény honlapja, regisztráció: http://konkoly.hu/herschelkoncert2018/