MCSE-galéria | MCSE

MCSE-galéria

Múzeumok Éjszakája a Polarisban (2017)

A 2017. évi Múzeumok Éjszakáján ismét rekord számú látogató kereste fel az Óbudai Polaris Csillagvizsgálót, több mint 600-an. Nap-bemutatóval, előadásokkal, majd éjfélig tartó távcsövezéssel vártuk az érdeklődőket.

Merkúr-átvonulás 2003. május 7-én

2003. május 7-én országszerte számos helyszínen folytak bemutatók és észlelések. A beérkezett képekből válogattunk.

Bolygók sorakozó!

Szabadtéri csillagászati bemutató a Budai Várban - 2002. április 20.

A Titan éjszakája

Budapest, Polaris Csillagvizsgáló, 2005. január 18.

Üstökös-bemutató a Polarisban

Budapest, Polaris Csillagvizsgáló, 2005. január 8.

GyerekSziget 2006

Budapest, Hajógyári sziget - 2006. június 10-11.

A GyerekSziget 2006 rendezvényére a Marczibányi Téri Művelődési Központ (http://www.marczi.hu) meghívására látogattunk ki a június 10-11. hétvégén.

Múzeumok éjszakája 2006

Kiscelli Múzeum, Óbuda, 2006. június 24/25.

Múzeumok éjszakája 2007

2007. június 23/24.

Kalandos Világűr 2007

Győr, Árkád bevásárlóközpont, 2007. június 29. - július 14.

Győri Csoportunk sikeres előadás-sorozatot tartott a Kalandos Világűr c. kiállítás kapcsán a győri Árkád bevásárlóközpontban. Pete Gábor, Pete László és Zink Ferenc felvételeiből válogatva idézzük fel a legérdekesebb pillanatokat.

A Mars éjszakája - Polaris Csillagvizsgáló

A 2003. augusztus 27-i történelmi Mars-közelség csillagvizsgálónk életében is történelmi eseménnyé vált, hiszen A Mars éjszakája elnevezésű, hajnalig tartó rendkívüli nyitva tartásunkat rendkívüli érdeklődés kísérte. A nevezetes éjszakán 1100 regisztrált látogató kereste fel csillagvizsgálónkat, és legalább ennyien be sem tudtak jönni a Polarisba.

Alkotónap Szentendrén

2009. május 1-jén az MCSE részéről Horvai Ferenc, Kárpáti Ádám, Kereszturi Ákos, Mizser Attila, Pete Gábor, Sárneczky Krisztián és Vizi Péter 9-16 óráig Szentendrén távcsöves bemutatóval és filmvetítéssel várta a Skanzen Felső-Tiszavidék tájegységébe látogatókat. Az istállóból mozivá alakított helyiség falára vetített Hobbink a csillagos ég epizódok mellett nagy tetszést aratott az Űrhajónk a Föld filmsorozat is, ám az érdeklődők megnézhették az épület előtt álló PST-vel a Nap aktuális képét, s délutántól Kárpáti Ádám TAL 100/1000-es távcsövével megtekinthették a nappali égen virító Holdat is. Az örökké népszerű felfújható naprendszer-modell már messziről jelezte az úton-útfélen járó vándoroknak az MCSE standját, ahol a szórólapok mellett csillagtérképek és csillagászati szakkönyvek is szép számban akadtak új gazdára. A galériában található néhány fotó csupán ízelítő a nap nyüzsgő forgatagából.

Teljes holdfogyatkozás a Polarisból

Budapest, 2011. június 15.

2011. június 15-én, a holdfogyatkozás estéjén zsúfolásig megtelt érdeklődőkkel a Polaris. Az érdeklődés óriási volt, hiszen az éjszaka során 400 látogatónk volt, négyszáz érdeklődő, a tudományok iránt fogékony embernek mutathattuk meg az éjszaka csodáit. A Hold fogyatkozását a kupolában elhelyezett nagy távcsővel és 6 kisebb-nagyobb hordozható teleszkóppal mutattuk meg az érdeklődőknek. Voltak, akik elhozták saját távcsövüket, és voltak, akik komoly fényképezőgépekkel érkeztek, hogy megörökíthessék a nyár legszebb csillagászati jelenségét. A távcsövezés mellett előadásokat is tartottunk a teraszon, melyekben ismertettük a jelenség okát és „menetrendjét” és tájékoztattuk a hallgatóságot a holdkutatás legújabb eredményeiről a NASA LRO szondájának fantasztikus felvételei, videói kommentálásával. Csillagászati rövidfilmeket is vetítettünk a Polaris „kertmozivá” átalakult teraszán, egészen 23 óráig, amikor a fogyatkozás már végéhez közeledett, és a Hold lassan kezdte visszanyerni ezüstös fényét.

Adventi holdfogyatkozás és csillagászati vásár

Budapest, 2011. december 10.

December 10-én (szombaton) 14 órától adventi - természetesen csillagászati - vásárt rendeztünk a Polarisban, majd 16 órától terveztük megfigyelni az év utolsó jelentős csillagászati jelenségét, a holdfogyatkozást, amelyet sajnos az esősre forduló időjárás miatt csak on-line közvetítésen követhettünk nyomon az Internet segítségével. Az adventi vásárban távcsöveket, térképeket, könyveket vásárolhattak az érdeklődők a Budapesti Távcső Centrum, a Makszutov távcsőbolt és a Geobook Hungary kiadó kínálatából.

Vénusz-átvonulás'12

2012. június 6.

A június 6-i Vénusz-átvonulás megfigyelésére az MCSE és társszervezetei számos helyszínen tartottak távcsöves bemutatásokat. Galériánkban tagtársaink beküldött fotóiból válogattunk.

Perseida-éj a Polarisban

Budapest, 2012. augusztus 11.

A Polaris Csillagvizsgálóban augusztus 11-én 21 órától hajnali 4-ig vártuk az érdeklődőket közös csillaghullásra, 21-23 óra között előadásokat tartottunk a Perseidák meteorrajról és a marskutatás legújabb eredményeiről. Ezt követően folyamatos távcsöves bemutató, hullócsillag-számlálás következett hajnalig. Foto: Pete Gábor

Csillagászati séta Pest-Budán

Budapest, 2012. december 27.

Csillagászati-helyismereti sétára invitáltuk tagjainkat és a csillagászat iránt érdeklődőket december 27-én délután. Pest és Buda csillagászati emlékhelyeit jártuk végig, majd egy kellemes budai cukrászdában fejeztük be a "csillagsétát". Milyen csillagászati múltja van Budapestnek? Hol állnak a mai csillagvizsgálók, és hol álltak a régi idők csillagdái? Milyen csillagászati érdekességeket rejtenek a fővárosi lakóházak és középületek? Több mint két évszázad csillagászati emlékhelyeit jártuk végig ezen a decemberi délutánon. Ismert és kevéssé ismert helyszíneken kerestük a csillagászat meglévő és eltűnt nyomait. Homlokzatokat fürkésztünk napórák és a csillagászati témájú díszek után, bekukkantottunk rejtett udvarokba, melyek titkait csak kevesen ismerik. Megidéztük Kosztolányi és Tóth Árpád szellemét, és azt, milyen lehetett az 1910-es fényes üstökös látványa a Bástyasétányról. Fotó: Harmatta János és Tóth Tamás

Naprendszertúra

Sülysáp, 2013. április 13.

Április 13-án másodszor rendezte meg a SACSE a kerékpáros Naprendszer-túrát. A több mint 70 km-es távon 16-an indultak, 12-en teljesítették is a "nagy kört", mely változatos terepen vezeti végig az érdeklődőket a Naprendszer-modellen. A képeken a Naprendszer-túra egyes állomásait láthatjuk (a mendei üstökös-táblát kivéve). Beszámoló a SACSE honlapján: http://sacse.hu/beszamolo-a-bringa-turarol/

Járdacsillagászat 2014

Járdacsillagászati bemutatók 2014 februárjától. A Duna-parton, a Nemzeti Múzeumnál, a szentendrei Skanzenban és a Művészetek Palotájánál tartott bemutatóinkon több ezer érdeklődőnek mutattuk meg a csillagok világát.

A www.mcse.hu oldal felületén sütiket (cookie) használunk. Ezeket a fájlokat az ön gépén tárolja a rendszer. Az oldal használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük olvassa el adatvédelmi tájékoztatónkat. További információ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.