Használati útmutató | MCSE

Használati útmutató

Bevezetés

A Magyar Csillagászati Egyesület a csillagászat iránt érdeklődők számára 1997 óta üzemeltet levelezőlistákat, amelyek az általános csillagászati és közösségi témák mellett fórumot biztosítanak a szakterületek (pl. asztrofotózás, változócsillagok, távcsövek stb.) iránt érdeklődőknek is.

Alapvető használat

A rendszer a levelezőlisták szokásos funkciójával rendelkezik, tehát minden hozzászólás kipostázódik az adott levelezőlistára feliratkozott összes felhasználó számára.

Elérhető levelezőlisták

Az alábbi levelezőlisták érhetők el:

Levelezőlista neve Levelezőlista email címe Témakör Rövid leírás
CSILLA csilla@mcse.hu Általános csillagászati fórum A csillagászatról általában
LEONIDAK leonidak@mcse.hu Észlelő amatőrcsillagászok fóruma Csillagászati megfigyelések, aktuális látnivalók, egyeztetések, információcsere észlelők között.
CSILLAGKEP csillagkep@mcse.hu Asztrofotósok fóruma A CSILLAGászati KÉPrögzítés iránt érdeklődők fóruma.
GALAXIS galaxis@mcse.hu Mély-ég észlelők fóruma A naprendszeren kívül, ún. mély-ég objektumok – azaz a csillaghalmazok, por- és gázködök, távoli galaxisok elbűvölő világának megfigyelése iránt érdeklődők számára.
MIRA mira@mcse.hu Változócsillag-észlelők fóruma A változócsillagok észlelőinek fóruma
OKKULT okkult@mcse.hu Okkultáció-észlelők fóruma Az okkultációk észlelőinek fóruma
PLANETS planets@mcse.hu Bolygóészlelők fóruma A bolygóészlelők fóruma
RADIOMET radiomet@mcse.hu RádióMet A rádiós meteormegfigyelések iránt érdeklődők fóruma
TAVCSO tavcso@mcse.hu Távcsövekről A távcsőtechnika, távcsőépítés iránt érdeklődő amatőrcsillagászok fóruma

A levelezőlistákhoz bármely feliratkozott felhasználónk hozzászólhat. Ha Te is szeretnéd megkapni a hozzászólásokat, vagy szeretnél Te magad is hozzászólni, iratkozz fel az adott levelezőlistára! Ha a feliratkozást követően hozzá szeretnél szólni, a fenti táblázatból kiolvasható email címre küldd a leveledet!

Feliratkozás

Ahhoz, hogy használni tudd a levelezőlistákat, fel kell iratkoznod. A feliratkozás nagyon egyszerű, és több lehetőség is van rá:

Feliratkozás emailen keresztül

1. Küldj egy emailt a LISTANEV-request@mcse.hu email címre, és az email Tárgy mezőjébe írd be, hogy subscribe (a „LISTANEV” helyett annak a levelezőlistának kell beírni az ékezet nélküli nevét, amelyre fel akarsz iratkozni: pl. LEONIDAK)
  2. Kapnod kell egy megerősítést kérő emailt. Kattints az ebben található linkre.
  3. Az így megjelenített oldalon add meg az email címedet és az egyéb ott kért adatokat.
  4. A feliratkozásról automatikus emailes tájékoztatást kapsz.
  5. Készen vagyunk! Probléma esetén kérjük, küldj egy emailt az admin@mcse.hu címre!

Leiratkozás

LISTANEV-request@mcse.hu email címre kell küldeni egy levelet az alábbi tartalommal: unsubscribe, ahol a LISTANEV = a fenti táblázatban található levelezőlista megnevezés (pl. leonidak).