A Csillagászat napja: 2011. május 7. | MCSE

A Csillagászat napja: 2011. május 7.

Világszerte széles körben ünneplik a Csillagászat Napját, mely az USA-beli Astronomical League ajánlása alapján 2011-ben május 7-ére esik. A Csillagászat Napja „mozgó ünnep”, mely a holdfázishoz igazodik, általában az első negyedhez legközelebbi szombatra esik. Ebben az évben első negyed május 10-ére esik, így a Csillagászat Napján, május 7-én este még nem félholdat, hanem látványos holdsarlót figyelhetünk meg. Láthatjuk még a hamuszürke fényt is, de az este igazi látványossága a gyűrűs Szaturnusz lesz.

Az óbudai Polaris Csillagvizsgáló déltől áll nyitva az érdeklődők előtt, akik napközben a Napot figyelhetik meg biztonságos naptávcsöveinkkel és távcsőtükör-csiszolásban vehetnek részt. 21 órától gyertyafényes bemutatót tartunk, a holdsarló és a Szaturnusz csodálatos látványában gyönyörködhetnek, illetve megismerkedhetnek a tavaszi ég egyéb látványosságaival. A gyertyafényes világítással az egyre terjedő fényszennyezés problémájára kívánjuk felhívni a figyelmet.

A Csillagászat Napján a fővárosban és országszerte is számos helyszínen várják az érdeklődőket:

Ünnepeljük együtt a Csillagászat Napját!