Látványos együttállás a Polarisból | MCSE

Látványos együttállás a Polarisból

A hideg, borult időszak talán kezd a végéhez érni! Február 25-én (szombaton) este kiváló, tiszta égbolt mellett mutathattuk meg látogatóinknak a Jupiter, a Vénusz és a Hold látványos trióját. A nagy refraktorral mintegy 60 főnyi látogató figyelhette meg a bolygók és a Hold részleteit, és a három fényes égitest mellett a késő téli égbolt számos más látnivalóját is távcsővégre kaphattuk.

A Jupiter, a Vénusz és a Hold a Polaris egén.

Az érdeklődők este fél 11-ig szemlélődhettek, ekkor az égbolt és a Polaris is bezárult, hiszen sötét fellegek takarták el a csillagos eget.

A tavaszi estéken még sokáig követhetjük a Jupitert és a Vénuszt – utóbbi június 6-án át fog vonulni a Nap előtt, amire a Polarisban már nagyon készülünk.

Addig is ajánljuk figyelmükbe összeállításunkat az ország minden részéből érkezett együttállás-fotókból.