Ponori Thewrewk Aurél műveiből

Egyesületünk kiadásában számos csillagászati-kultúrtörténeti kötetet jelentettünk meg Ponori Thewrewk Aurél (1921-2014) tollából. A sor a Dante-kötettel indult, és a Jupitert ismertető könyvvel zárult, legalább is egyelőre. Ponori Thewrewk Aurél posztumusz művével, a Szaturnusszal foglalkozó Legfelső bolygóval még adósak vagyunk.

Az alábbiakban felsorolt tételek a Magyar Csillagászati Egyesülettől rendelhetők meg, az mcse@mcse.hu email címen. A rendelés beérkezését követően átutalásos számlát küldünk, melynek teljesítése után indítjuk a küldemény postai feladását. A postaköltséget szintén szerepeltetjük a számlán.

Jupiter: A bolygókirály (Ponori Thewrewk Aurél)
Ponori Thewrewk Aurél csillagász és kronológus számos kötetét vehettük már kezünkbe, melyek Naprendszerünk egy-egy égitestével foglalkoztak, megvizsgálva elsősorban a hozzájuk kapcsolódó mítoszokat, történeteket. A népszerű író új kötete legnagyobb bolygótestvérünkkel, a Jupiterrel foglalkozik. Mindenki számára ajánlott olvasmány: kiválóan egészíti ki a bolygóról rendelkezésre álló, “száraz”, fizikai tudásanyagot. Ára: 1800 Ft

Bolygóistennő (Ponori Thewrewk Aurél)
A három legfényesebb égitest a Nap, a Hold és a Vénusz bolygó. A régi népek legtöbbjénél a Nap volt a főisten. A Hold volt az időszámítás és a naptár legfontosabb égitest-istene. A Vénuszt rendszerint a szépség és szerelem istennőjének tekintették. Ők hárman tehát nemcsak égitest-, hanem istenhármast alkottak eleink képzeletében. A kötet nemcsak a csillagászat, hanem a régi mítoszok kedvelőinek is sok érdekességet, az egész emberiség számára pedig megszívlelendő tudnivalókat kínál. Ára: 1800 Ft.

2013_advent_napfiaiA Nap fiai (Ponori Thewrewk Aurél)
Ponori Thewrewk Aurél ezen kötetében az emberek a tagadhatatlanul fontos szerepet játszó központi csillagunkhoz való viszonyáról olvashatunk számtalan érdekességet: Nappal kapcsolatos mítoszok, legendák, szokások sorát, illetve tájékozódhatunk az egyes korok hitvilágának a művészi alkotásokon hagyott lenyomatáról is. Ajánljuk mindazoknak, akik központi csillagunk egyébként roppant érdekes, fizikai tulajdonságain és működésén túl az emberi kultúrára gyakorolt hatására kíváncsiak. Ára: 1000 Ft.

Hajnali Szép Csillag (Ponori Thewrewk Aurél)
Csillagászat a Mária-mítoszokban. A szerző Csillagok a Bibliában című könyvének folytatása és teljessé tevője. Jézus anyjával a Biblia ugyan nem sok helyen foglalkozik, de a kereszténység két évezrede során alakját rendkívül sok mitikus elem, legenda vette körül. Ezek jó része kapcsolatban áll görög vagy római istennőkkel, akiknek mítosza többnyire a csillagos éghez, bizonyos csillagképekhez kapcsolható. Ára: 800 Ft.

2013_advent_divinaDivina astronomia (Ponori Thewrewk Aurél)
A csillagász-kronológus ebben a munkájában a “költők legmagasabbja”, Dante műveiben fellelhető csillagászati vonatkozásokat ismerteti és méltatja. A Dante értékeit gazdagító tanulmány a költő életútjának bizonyos mozzanataira nézve több érdekes és fontos kronológiai kiegészítést és helyesbítést is tartalmaz. Ára: 600 Ft.

Ponori Thewrewk Aurél műveit dedikálja a Polaris Csillagvizsgáló recepcióján (2012. május)