167. Übelacker, Erich: A Hold.

{mosimage}

Kapható a könyvesboltokban. Megrendelhető a Tessloff és Babilon Kiadónál (1075, Budapest, Károly körút 3A. {http:www.tessloff-babilon.hu}).

A népszerű természettudományos sorozat eddigi köteteiből Magyarországon már másfél milliónál is többet adtak el. A csillagászatiakat általában Erich Übelacker, a Hamburgi Planetárium igazgatója írja. Ezúttal az éjszakai égbolt legfényesebb objektumát ismerteti. Nem utánnyomás, hanem új könyv.
Mit lehet erről a kötetről írni? A fényképek színesek, a rajzok szépek, a könyvborító jó kemény. A szövegben hibát nem látni. A csillagászat iránt érdeklődő gyermek nyilván jól megérti és érdekesnek találja.
Sok olyasmi van ebben, ami kiviszi az ifjoncot az ég alá: Kövessed végig a holdfázisokat napról napra! Ha ma ekkor kelt a Hold, másnap majd ráérsz 50 perccel később kinézni. Figyeljed meg a csillagokhoz képest a Hold mozgását, órák vagy napok alatt! Szabad szemmel is láthatsz foltokat a Holdon. Kis nagyítású messzelátókban már szinte minden érdekesség látható. Akkor nézzed ha a Hold fogy vagy telik! Ilyen életszerű javaslatokkal remélhető, hogy hátha feláll a varázsdoboz elöl a gyermek, és kimegy a Hold alá…
A szerzőnek életre szóló élménye lehetett az 1969-es év Dániel-napja, mert az Apollo-11 holdraszállását jó részletesen írja le. Aztán a Hold keletkezése, felszínének kialakulása következik, van-e légkör, van-e víz rajta, és a nagy kérdés: lehet-e majd lakni a Holdon?
Már ennek az évszázadnak a végére lesznek óriási kutatóintézetek és csillagászati obszervatóriumok a Holdon, amelyekben a tudósok hónapokig dolgozhatnak majd!” -írja a szerző, persze itt a 21-dik század vége felé kacsintva.
Javaslom: már akkor is bontsunk egy üveg pezsgőt, ha megérjük, hogy mégegyszer újra ember lépne a Hold felszínére!