“Átnyújtottuk” az Aquincum kisbolygót…

…Óbuda-Békásmegyer polgármesterének, Bús Balázsnak, aki április 11-én délelőtt ellátogatott a Polaris Csillagvizsgálóba.

A kellemes hangulatú eseményen számos médium is képviseltette magát: bemutattuk a csillagvizsgálót, illetve ismertettük az Aquincum kisbolygó történetét. Mint ismeretes, az évezred legelején, 2001. január 1-jén felfedezett 2001 AQ ideigjelenes jelölésű égitest  ez év január 24-én kapta meg a végleges, (107052) Aquincum elnevezést. Érdekes egybeesés, hogy a Kiss László és Sárneczky Krisztián felfedezése pontosan 200 évvel az első kisbolygó, a Ceres megtalálása után történt. További érdekesség, hogy a Magyar Csillagászati Egyesület hivatalosan épp 2001. január 1-jén vehette birtokba a Polaris Csillagvizsgálót.

Vendégeink, Bús Balázs polgármester, Szabó Magdolna alpolgármester és a média képviselői érdeklődéssel hallgatták a rövid áttekintést, majd kerületünk első embere egy bekeretezett emléklapot vehetett át az egyik felfedezőtől, Sárneczky Krisztiántól, ezzel jelképesen “átvéve” az Aquincum kisbolygót. (A mintegy 2 km átmérőjű égitest mérete nagyjából akkora, mint az Óbudai-sziget.)

Az Aquincum kisbolygó mérete nagyjából megegyezik az Óbudai-szigettel

A látogatás során kiderült, hogy polgármesterünk egy gyermekkori szomszédság révén járt már Piszkés-tetőn, a Konkoly Obszervatórium mátrai állomásán, ahol 2001-ben az Aquincum kisbolygót is felfedeztük. Kicsi a világ – állapítottuk meg, miközben a Nap szeplőtlen arcát is megtekintettük a kupolában a 20 cm-es lencsés távcsövön keresztül.

20110101-2008-busbalazs