A kupolában lévő távcső óragépének bekapcsolása

1. Az elosztó bekapcsolása

Ekkor a vezérlő kiírja, hogy „Initializing…”, és ha minden rendben, egyet sípol, és a következő felirat jelenik meg a kijelzőn:

>>SysScan EQ<<
Ver 03.27

Ha nem sikerül az inicializálás, és a vezérlő nem tudja felvenni a kapcsolatot a motorvezérlő elektronikájával (a leírások szerint általában akkor, ha valamelyik motor nincs megfelelően csatlakoztatva, de a gyakorlat azt mutatja, hogy akkor is, ha sokszor egymás után ki-be van kapcsolva az elosztó), akkor a vezérlő kettőt sípol, és azt írja ki, hogy „No link to M.C.”. Ilyenkor ki kell kapcsolni az elosztót, végig kell ellenőrizni, hogy minden csatlakozás megfelelő-e, legalább 5-10 percet várni kell, majd újra bekapcsolni az elosztót. Ezt akár többször is meg kell ismételni.

2. A bekapcsolás után be kell vinni az alapvető adatokat (hely, idő, stb.). Ehhez egyszer meg kell nyomni az Enter gombot (a vezérlő jobb felső sarkában). Az egyes adatok beállítása után az Enter gombbal lehet a következő beállításra menni.

Mivel a vezérlő megjegyzi a legutóbb bevitt adatokat, ezért ha nem számít a pontos idő megadása, az inicializálás után elég kilencszer megnyomni az Enter gombot.

1. Egy figyelmeztetés, hogy ne nézzünk a napba (enter)

2. Földrajzi koordináták (enter)

3. Időzóna (enter)

4. Dátum (enter)

5. Aktuális idő (enter)

6. A kijelzőn megjelenik a pontos idő (enter)

7. Nyári időszámítás van-e? (enter)

8. A kijelző a következő információt jeleníti meg:

Polaris HA=05:56,
Clock=03:01

(enter)

3. A beállítások után a vezérlő megkérdezi, hogy be akarjuk-e állítani a távcsövet 1,2 vagy 3 csillag alapján (Begin aligment?). A kettes gombbal mondjuk azt, hogy nem.

4. Ekkor megjelenik a főképernyő:

Choose Menu:
Setup Mode >

Nyomjuk meg az Enter gombot, hogy ezzel belépjünk a Setup menübe.

5. A vezérlő alján található fel-le nyilakkal keressük meg a Tracking menüt (hétszer kell megnyomni a lefelé gombot a vezérlő alján).

6. Ha véletlenül nem az az első, a lefelé nyilakkal keressük meg a Sidereal Rate beállítást, és nyomjuk meg az Enter gombot. Ezzel bekapcsoltuk az óragépet (>> jelzi, hogy a beállítás ki van választva)

Ha megy az óragép, olyan hangot ad, mintha egy távoli autósziréna szólna.

7. Az Esc billentyűvel lépjünk vissza a főmenübe.