Hasznos szoftverek

Aladin Sky Atlas

A Strasbourg astronomical Data Center (CDS) oldalán számtalan adatbázis és égboltfelmérő program adatai elérhetőek, amelyet az Aladin Sky Atlas-al könnyedén meg is nézhetünk. Asztali és online formában is elérhető, a különböző adatbázisokat és égboltfelmérő programok felvételeit szabadon megjeleníthetjük. Az asztali verzió esetében lehetőségünk van saját FITS fileok megjelenítésére is, így könnyen azonosíthatjuk az ismert objektumokat.

SAO Image DS9

A DS9 a Smithsonian Astrophysical Observatory, Center for Astrophysics, Harvard University által fejlesztett fits megjelenítő és adatvizualizációs alkalmazás. A fits fileok megjelenítése mellett sok online adatbázis adatai is elérhetőek.

AstroImageJ

A népszerű, mikroszkópiához használt ImageJ alkalmazás csillagászati funkciókkal kiegészített verziója a fits fileok megjelenítését és feldolgozását segíti. A szeparáció, a pozíciószög és fényességmérés mellett (fotometria) számos más funkcióval is rendelkezik.

SkyChart / Cartes du Ciel

Csillagászati térkép alkalmazás. Különlegessége, hogy a stelledoppie.it oldalon található WDS adatbázis is importálható, így a legfrisebb kettős adatokat láthatjuk a térképen.

Stellarium

Az egyik legnépszerűbb planetárium szoftver.