Csillagnéző túra

Kökörcsin utca
Solymár
Csillagnéző túra @ Kökörcsin utca

Május 19-én, vasárnap rendezzük meg a tavasz utolsó csillagnéző túráját Solymár közelében. Hagyományunkhoz híven idén is tüzet rakunk, és sütögetünk.

Gyülekező 17.00-kor Solymár határában a 64, 64A BKV busz Kökörcsin utcai megállójában. (A Shell kútnál van parkolási lehetőség.)

A sárga jelzésen indulunk el, végigmegyünk a patakvölgyön, megnézzük a Budai-hegység legnagyobb és legszebb vízesését. Útközben egy fehér színű hegynél, készítjük el a csoportképet

Az Alsó-Jegenye-völgy után elsétálunk a solymári Szarkavárig. A vár megtekintése után egy másik úton visszatérünk a patakhoz, ahol egy hatalmas rét fogad minket, ami csillagnézésre kiválóan alkalmas.

Amíg le nem száll az este, tüzet rakunk, és szalonnát sütünk. Kb. 21 órakor lesz sötét. Derült idő esetén megismerkedünk a tavaszi csillagképekkel, és mesélünk a hozzájuk fűződő legendákról. Ismét lesz csillagászati kvíz is.

Ha tudunk csillagot nézni, akkor 22 óra után fogunk visszaérkezni a kiindulóponthoz.

A túra hossza kb. 5 km
Csak eső esetén marad el.
Ajánlott felszerelés: zseblámpa, binokulár, szalonna, kenyér, egyéb sütnivaló