81. Gábris Gyula szerk.: Csillagászati földrajz.Egyetemi tankönyv.

{mosimage}

Kapható a könyvesboltokban.

A könyvet sokszor kiadták: 1988-ban (először), 1989-ben, 1991-ben a Tankönyvkiadónál, majd 1993-ban, 1994-ben, és 1996-ban a Nemzeti Tankönyvkiadónál.
Címével és a bevezetőjével ellentétben (A csillagászati földrajz nem csillagászat. Korábban sem volt az, és a jövőben sem kíván a csillagászati kutatások részese vagy versenytársa lenni. A csillagászati földrajz alapvetően földrajzi diszciplína.”) én úgy látom: ez inkább csillagászati munka, mintsem földrajzi.
A csillagászatnak csaknem minden témaköre leírásra kerül: rövid csillagászattörténet, szférikus csillagászat (a földi és az égi koordinátarendszerek), időszámítás, naptár, csillagtérképek, a Föld mint égitest, a Naprendszer összes nagyobb égitestének ismertetése, összehasonlító planetológia, a Tejútrendszer (csillagok, kettőscsillagok, csillaghalmazok, változók), az extragalaxisok, a forró Univerzum hipotézis.
A könyv az egyetemistáknak szóló általános csillagászati (+picit földrajzi) tankönyv. A 116 darab szövegközi rajza precíz, a szövege lényegre törő. Azonban akárhogy forgattam: semmi humorosat nem találtam benne. Legnagyobb bánatomra!