118. Scagell, Robin: Világür. Egy könyv, amely valóban bemutatja az univerzumot.

{mosimage}

Kapható a könyvesboltokban.

Csillagászati könyv gyermekeknek és az ifjúságnak. Sok, szép, friss, színes csillagászati-ürkutatási fényképpel és rajzzal. Élvezetes mélyég-felvételek a Hubble ürtávcsőnek köszönhetően. Az illusztrációk zsúfoltak, de már önmagukkal tájékoztatnak a világegyetem alapvető szereplőiről.
Az ür, a gravitáció, a Naprendszer égitestjei, a csillagok fejlődése, a Tejút, más galaxisok, Nagy Bumm, Nagy Reccs. Két oldalt szentel a kötet a Plútó-Charon rendszernek, az Oort-felhőnek, a Kupier-övnek. Manapság ha egy gyermek megtanul olvasni, már ilyenek mennek a kis fejébe: 1992 QB1 transzneptun objektum! Nem baj! A nekünk oly friss csillagászati felfedezések így jutnak el a nagyközönséghez, és a következő generációnak már ezek természetesen tudottá válnak.
De az égbolt örök varázs marad! Hat csillagtérkép mutatja be az ég főbb látnivalóit. A kezdő rögtön gyakorlati fogásokat is megtanulhat: mi a binokulár, a teleszkópok alaptípusai, a magnitudóskála, melyek a legkönnyebben látható mélyegek, pár sor olvasható a CCD-ről, hol van nyugodt és tiszta légkör.
A szöveg korrekt, egyáltalán nem gügyögő. Akkor mégis miért ifjúsági csillagászati könyv ez? Talán csak az utal erre: néha tegezik az olvasót a feladatokban, ötletekben.