123. Übelacker, Erich: Otthonunk a világegyetem, a végtelen térben és időben.

{mosimage}

Kapható a könyvesboltokban. Megrendelhető a Magyar Csillagászati Egyesület (1461. Budapest, Pf. 219.) címén 1650 Ft piros postai pénzesutalványon való elküldésével, hátoldalon a tétel megnevezésével. Beszerezhető a Tessloff és Babilon Kiadónál (1075. Budapest, Károly krt. 3a.) és a Polaris Csillagvizsgálóban (Budapest, III., Laborc u 2c.) is.

Az Otthonunk a világegyetem” nagyalakú, keményfedelü, színes illusztrációkkal teli csillagászati könyv. A 20-dik század végének
kozmológiáját mutatja be: csillagok fejlődése, rejtett tömegek, táguló galaxisok, a kozmosz kialakulása és kezdeti fejlődése, a tér, az idő, a téridő, a táguló és az összehúzódó világegyetemek, fekete lyukak, Olbers-paradoxon, véges de határtalan világ, görbült terek, élet a világegyetemben. A szöveg lényegretörő, a képek szemléletesek, szépek és meglepően frissek. Több itteni HST-fotó ismerős a Meteor címlapjáról is.
A könyvészeti prospektusok úgy ismertetik, hogy ez egy fiataloknak szóló könyv. Szerintem nem csak nekik, hanem felnőtteknek is, azaz mindenkinek kiadott: komoly, jól elővezetett értekezés az Univerzumunkról.