16. Ronan, Colin: Megmagyarázzuk a Világegyetemet. Kalauz a világűr rejtélyeihez a földlakók számára

Könyvesboltokban kapható (volt).

Volt eset arra, hogy értelmes könyveket adnak ki silány papíron és arra is, hogy csodás albumokat láthattunk gyermeteg szöveggel. Ez a könyv itt egyszerre gyönyörű kiállítású, szép nyomású album — egyúttal tartalmas, alapos, élvezetes olvasmány.
Teljes egészében csillagászati könyv: a gyermekolvasóknak. Ha egy kezdő érdeklődő kapja ajándékba, bizonyosan kedvet kap az amatőrcsillagászathoz. A binoklik, távcsövek, térképek, észlelőlapok használatára is buzdítanak. Még a régebben csillagászkodó is lapozgathatja, mert együtt látja itt hobbija teljes kavalkádját, ami ez esetben maga az Univerzum. Az ismeretterjesztő sok színes fotót és értelmes ábrát talál benne.
Fejezetcímek: A Föld mint csillagvizsgáló. A bolygók. A Nap és a csillagok. Ködök és galaxisok. A Világegyetem működése.
Közben 16 híres csillagászról találunk arcképet és életrajzot. A végén magyar irodalomjegyzék van, sőt a szaklektor a szövegek közé is becsempészett magyar vonatkozásokat. Hasznosak a bolygóadatok, a csillagkép ismertetők és nem győzöm hangsúlyozni: gyönyörűek a fényképek!
Ekkora műbe apróbb hibák becsúszhattak. Növekvő holdsarló helyett csökkenő látszik (31.old.), ne észleljük a nappali égen a Merkúrt és a Vénuszt (31. és 69.old.), a Halley csóvája sehogy se mutat a Nappal ellentétes irányba egy montázson (95.old.), a napkivetítéses módszer gyötrelmei zenitprizmával súlyosbítva (102.old.), az Algol fedési rendszer fordított rajzolata (116.old.), az itt eke-alakú Fiastyúknak a fotói tükörképesek (130. és 136.old.). De ezek a szép és értelmes könyv egészét nem érintik. (KSZ).