192. Farkas Henrik: IgaZ-akták. Világegyetemek titkai.

{mosimage}

Kapható a könyvesboltokban. Az Athenaeum 2000 Kiadó címe: 1052. Budapest, Szervita tér 5. e-mail: {athenaeum@lira.hu} tel: 235-5020

A szerző biológus, a Természettudományi Múzeum munkatársa volt, több tucat természettudományos ismeretterjesztő könyvet írt: ezen könyve most teljes egészében a csillagászatról szól. Persze, a Világegyetemet is egy biológus szemével nézi. Az ősrobbanást és a csillagok fejlődését is: mert ott keletkeztek az élőlényeket is alkotó elemek. A csillagok méretét, hőmérsékletét, élethosszát: mert az életlehetőségeket ezek befolyásolják. A csillagok körüli bolygók számát, méretét, távolságát: ugyanezek miatt. Honnan ered az élet? Kívülről fertőződhetett meg a Föld? Milyen más élet, milyen más civilizáció alakulhat ki világszerte? Idejöhetnek? Odamehetünk?
Rengeteg érdekes kérdést vet fel, melyekre mindig értelmes, szakszerű, higgadt választ ad. És: természettudományosakat, ami azért ritka madár manapság. A szerző is (mint mindenki) naponta találkozik a szenzációhajhász média híreivel, álhíreivel, fantasztikus felfedezéseivel”, amitől a haja égnek áll. Mint például, a népszerű hírhedt X-akták, amelyekre az IgaZ-akták című könyvcímével is ellenpontoz. Szerzőnk csakis tudományos együttgondolkodásra hajlandó, és könyve az áltudományos támadások kereszttüzében biztos védőpajzsunk lehet. Ami szomorú: hogy már csak védekezésre vagyunk jók…
Kellemes és megható lehet: éppen egy csillagászati könyv írása közben itt hagyni ezt az árnyékvilágot! Farkas Henriknek (1928-2000) megadatott ez, hiszen éppen ezen könyv írása és kiadásra előkészítése közben hunyt el.