196. Gesztesi Albert: Csillagászati földrajz.

{mosimage}

Jegyzetboltokban vásárolható.

Jól olvashatóan megírt és nyomtatott, bőségesen illusztrált könyv. Az ábrák kevés vonallal és laza mozdulattal rajzoltak, de bőséges információt mutatnak.
A TIT Budapesti Planetárium igazgatóhelyettese 1996. áprilisában fejezte be munkáját, így a kötet tartalma kellően friss. Nem is a klasszikus csillagászati földrajz van benne, inkább a mai kor kitágultabb horizontját: a Naprendszer egészét mutatja be.
Rövid csillagászattörténet. A Föld alakja, mérete, mozgásai, légköri jelenségei. A Naprendszer nagybolygói és holdjai. Kisbolygók, üstökösök, meteorok. Aztán a csillagvilág, ködök, halmazok, végül a galaxisok, és egy kis ősrobbanás.
A könyv nagyrészt a Naprendszerrel foglalkozik. Minden égi dolgot a Föld szempontjából tekint, a földrajz szemszögéből. A legértékesebb benne: a bolygótestvéreinket és holdjaikat igen részletesen (és terjedelmesen) bemutató rész, fényképekkel, táblázatokkal, részletes felszíni és geológiai ismertetéssel. Ezen túl is: jó áttekintést ad a csillagászatról. Bőven elegendőt a leendő tanároknak.