56. Ridpath, Ian: Bolygók és csillagok.

{mosimage}

Kapható a könyvesboltokban és a Panemex KFT. (1385. Budapest, Pf. 809.) címén.

A könyv a 25—62. oldalon a mi Naprendszerünket mutatja be: Nap, bolygók, Hold, holdak, üstökösök, kisbolygók, meteorok. Azt is közli, hogy melyik bolygó melyik csillagképben, és a Naptól milyen kitérésben van: 1998 és 2009 között havonta.
A 63-141. oldalon a csillagképeket mutatja be atlasz-szerűen, betűrendben: rövid ismertetése, nevezetes objektumai (mélység objektumok, kettős csillagok, változók), kék árnyalatú csillagtérképekkel. Ez ízléses, finoman illusztrált (látszik, hogy a Royal Greenwich Observatory készítette a csillagtérképeket) , nagyon jó egy amatőrcsillagászattal ismerkedőnek. Ad észleléstechnikai és távcső (látcső, lencsés, tükrös, Dobson, Cassegrain) alapismereteket is. Minden csillagképnél jelzi a szabadszemmel, a látcsővel és a távcsővel látszó objektumokat.
A 142-től végig tartó rész a havonta látható csillagos eget veszi sorra, úgy az északi, mint a déli félteke lakóinak. Ha valaki lemegy a déli féltekére: vigye magával ezt a könyvet, mert mindent gyakorlatiasan megtalál benne!
De a napészlelők reszkessenek! Ezt olvashatjuk: Fontos figyelmeztetés! A Nap bármilyen optikai eszközzel történő megfigyelése vakságot okozhat! A szerző és a kiadó semmiféle felelősséget nem vállal azokért az olvasókért, akik figyelmen kívül hagyják ezt a figyelmeztetést!
De egyébként értelmes, a lényeget és részletinformációkat adó, hasznos könyv, ráadásul szépen illusztrált is.