57. Überlacker, Erich: Otthonunk a világegyetem, a végtelen térben és időben.

{mosimage}

Kapható a könyvesboltokban és beszerezhető a Tessloff és Babilon Kiadónál (1075. Budapest, Károly krt. 3a.)

A sorozat már eddig is bővelkedett csillagászati kötetekben (A csillagok, A Nap, Az idő, A bolygók és az űrkutatás, Csillagképek és csillagjegyek).
Az Otthonunk a világegyetem” nagyalakú, keményfedelű, színes illusztrációkkal teli csillagászati könyv már 1996 karácsonya előtt megjelent a boltokban (1996.12.23-án már én is kézbe vehettem). A 20-dik századvég kozmológiáját mutatja be: csillagok fejlődése, rejtett tömegek, táguló galaxisok, a kozmosz kialakulása és kezdeti fejlődése, a tér, az idő, a téridő, a táguló és az összehúzódó világegyetemek, fekete lyukak, Olbers- paradoxon, véges de határtalan világ, görbült terek, élet a világegyetemben. A szöveg lényegretörő, a képek szemléletesek, szépek és meglepően frissek. Több itteni HST-fotó ismerős a Meteor címlapjáról is.
A könyvészeti prospektusok úgy ismertetik, hogy ez egy fiataloknak szóló könyv. Szerintem nem csak nekik, hanem felnőtteknek, azaz mindenkinek kiadott: komoly, jól elővezetett értekezés az Univerzumunkról.