6. Bojtos Ferenc: Égrenéző.

{mosimage}

Megrendelhető a Kiss Ferenc Csongrád Megyei Természetvédelmi Egyesület (6725. Szeged, Boldogasszony sugárút 6.) címén (annyira örülnek az érdeklődésnek, hogy a megrendelést ingyen teljesítik – csak így magunk között mondom!).

A bugaci természetvédelmi bázis könyvsorozatában jelent meg ez a gyermekeknek szóló könyv. Miként lehet a csillagászkodást elkezdeni, mit lehet egy kisebb nagyítású, madárfigyelésre is alkalmas kézi látcsővel” látni. A csillagászat története, a megfigyelési eszközök, a csillagtérképek ismertetése után a hazai csillagos égen való elindulásra, tájékozódásra kerül sor. Az állatöv 12 csillagképét külön részletesen leírja, kis csillagtérképekkel illusztrálja, mondájukat, látnivalóikat felsorolja.
Végül a Naprendszer bolygóit (1998 nyári és őszi helyzetükben!) és a Holdat veszi sorra, megemlítve, ami ezeken kisebb távcsővel látható. A nap-és holdfogyatkozások, üstökösök, hullócsillagok ismertetése után még az UFO-tévedések magyarázatára is felhívja a figyelmet. Végül 12 darab gyermekeknek szóló csillagászati könyvet ajánl. Minden fejezet végén kisebb feladatokat ad a kis olvasóknak.
Az olvasmányos kötetet a megfigyelő csillagászathoz értő ember írta, vagy valaki ilyesvalaki segítségével készült. Kedvet csinál az amatőrcsillagászathoz, leírja a kezdeti lépeseket, biztatja a fényszennyezett városlakókat a tanyákra történő éjszakai kirándulásokra.
Jó lenne, ha minden csillagász-gyermek olvasná a könyvet, esetleg (picit átdolgozva, aktualizálva) a MCSE is kiadhatná ugyanezt.