7. László Ervin: Kozmikus kapcsolatok. A harmadik évezred világképe.

{mosimage}

A könyvesboltokban kapható.

László Ervin 1932-ben született Budapesten. Zenei karriert futott be 1941-1966-ig, híres zongoraművészként járta a világot és sokféle kultúrával ismerkedett meg eközben.
Később filozófusként írt cikkeket és könyveket. 1984-től Olaszországban él. A természet és társadalom fejlődésének globális problémáiról szóló műveken dolgozik.
Ezt a legutóbbi könyvét 1996-ban írta meg. A könyv fele részben kifejezetten csillagászati (a Világegyetem és fejlődése, a csillagászok több ezer éves töprengése, az állandó állapot modellje, a gravitáció és a többi erő egyesítése, életlehetőségek az Univerzumban, a legutóbb történt” Ősrobbanás, hány ősrobbanás volt ezt megelőzően, világunk jövőbeli sorsa, stb.) a másik része a fizika, a biológia területére vezet bennünket, de talán ez sem válik kárunkra.
A szerző négy nagy fejezetben négyszer fut neki a csillagászat — fizika — biológia — tudatjelenségek témaköröknek, míg eljut egy egységes világfelfogásig. A könyve nagyrészt természettudományos alapokon áll. De nem könnyű olvasmány!
Világunk nagy problémáira néha merész válaszokat ad, olyanokat, amit szaktudós nem tudna vagy nem merne leírni. A csillagászat iránt érdeklődőknek, egyetemistáknak, de bármely gondolkodó mindennapi embernek ezek a válaszok mégis hasznára válhatnak, mivel felmerül egy értelmesebb, céltudatosabb Univerzum lehetősége. Reméljük a szerzőnek ebben igaza van vagy lesz!
Sajnos a könyv függelékében már nem a természettudományt találjuk! De ez már más nevek és más címek alatt zajlik, erről László Ervin már aligha tehet.