83. Hunyadi László: Csillagászati és általános természeti földrajz. 14-15 évesek számára.

{mosimage}

Megvásárolható a Calibra Könyvesboltban (1033, Budapest, Flórián tér 1. tel: 1188-8338), és levélben rendelhető a 1033. Budapest, Polgár u. 8-10. címen.

A tankönyvet középiskolai használatra 1993-ban engedélyezte a minisztérium, első kiadása 1994-ben jelent meg, ennek egy további (de változatlan) kiadása az 1996-os.
Eleinte csillagászati (az Univerzum szerkezete, anyagai, kialakulása, a Tejútrendszer, a csillagok, a Naprendszer, a Nap, a bolygók, a Hold, kisebb égitestek, a Föld mint égitest, mozgásai, az időszámítás, koordináták).
Aztán a szerző kiválasztja az egyik nagybolygót (a Naptól számított harmadikat), és egyre inkább ezzel törődik: légköre, éghajlata, hőmérséklete, légkörzése, időjárása, vízburka, kőzetei, mágnesessége, felszíni alakzatai, van-e élet rajta és milyen: növények, állatok. A vége felé inkább a földrajzzal, térképészettel. meteorológiával, geológiával foglalkozik.
Minden alapvető dolgot megemlít, ha röviden is, de szakszerűen. Nagyon érdekes hely lehet ez a harmadik bolygó. Sajnos értelmes élet nincs rajta (legalábbis a könyv nem említi).