Kettős feladattal az űrben

{mosimage}

A szonda tőlünk 133 millió kilométerre kettős feladatot fog ellátni, és először a kráterből kivágódó anyagfelhő összetételét elemzi, egy 1,0-4,8 mikrométer hullámhossztartományban működő infravörös spektrométerrel. A NASA Naprendszerrel foglalkozó részlegének igazgatója elmondta, hogy ezzel először adatik meg az emberiség számára, hogy egy üstökös magjának mélyére nézzen, és a beérkező adatok a Naprendszer keletkezésének 5 milliárd évvel ezelőtti kérdéseire adhatnak választ. A kutatásban részt vesz a Chandra röntgen-obszervatórium, a Hubble és a Spitzer űrteleszkóp.
A szonda második feladata már a számunkra veszélytelen Tempel 1 magján bekövetkező detonáció idején teljesül, ugyanis az óriási lökés hatására elméletileg 0,0001 mm/sec  sebességgel gyorsuló üstökös 5 és fél éves keringése kevesebb, mint egy másodperccel, míg a napközelsége 10 méterrel módosul. A tudósok szerint mindez nem befolyásolja különösen az üstökös Nap körüli pályáját. Ez a küldetés a NASA Stardust (csillagpor) szondájának nyomdokaiban jár, ami tavaly januárban repült el a Wild 2 üstökös mellett csóvájából pormintákat gyűjtve, és reméljük, hogy 2006-ban visszajuttatja a Földre.