173. Davies, Paul: Hogyan készítsünk időgépet?

{mosimage}

Kapható a könyvesboltokban és a Vince Kiadó KFT. (1027. Budapest, Margit körút 64b.) címén.

Davies, a csillagászati ismeretterjesztő könyvek gyártója” újabb, a csillagászat és a fizika határmezsgyéjén mozgó könyvet írt. Az idő természetét boncolgatva, az időutazás ürügyén tárgyalja a Világegyetem nehéz és meseszerű problémáit.
Egy időgép nagyon hasznos lenne: előremennék pár hetet az időben, megnézném a már kihúzott lottószámokat, és máris visszatérnék: megtenni a szelvényt. Utána a pár milliárd forintból jutna sok mindenre…..
Fizikus szerzőnk nagyon komolyan elemzi a múlt, a jelen, a jövő, a görbült tér, a relativitáselmélet, az idődilatáció, az ikerparadoxon, a fekete lyukak, a féreglyukak, a gravitáció kérdéseit.
Nem mondja ki, hogy az időutazás megvalósíthatatlan, hanem inkább végsőkig feszíti a (szuper)húrt. Ahogy, egyre nyakatekertebben keresi a megoldásokat, úgy tudunk meg egyre többet világunk szerkezetéről, szigorú törvényeiről.
Az egyszerű kis rajzocskák jól szemléltetik mondanivalóját. A 89. oldalon ott van az időgép tervrajza is! Persze, a mellé írt praktikus használati utasításból kiderül: jó ha van spájzunkban egy komolyabb részecskegyorsító, és egy kisebb fekete lyuk (ha nincs, akkor egy átlagos neutroncsillag éppen úgy megfelel). Az energiatermeléshez kell még egy közepes atomerőmű, de megoldható a kérdés több hidrogénbomba sorozatával is.
Érdekes könyv! Szigorúan természettudományos alapokon álló különös ötletei pedig, talán a következő filozófus-, fizikus-, kozmológus-generációnak adnak munkát! Majd meglátjuk! Hiszen időutazók vagyunk mindannyian: folyamatosan haladunk előre és bele: a jövőbe!