Űrlenyomat

A Magyar Fotográfusok Háza – Mai Manó Ház, a Magyar Csillagászati
Egyesület és az ELTE Gothard Asztrofizikai Obszervatórium tisztelettel
meghívja Önt és barátait 2009. június 25-én, csütörtökön 18 órára az Űrlenyomatok, égi objektumok és jelenségek c. kiállításának megnyitójára.

A kiállítást megnyitja: Sztevanovity Zorán, előadóművész (az MCSE tagja)

A kiállítást bemutatja: Kincses Károly fotómuzeológus, kurátor és Mizser Attila, a Magyar Csillagászati Egyesület főtitkára.

"Olyan kiállítást tervezünk, mely a tudományos fényképezés és a fotóművészeti alkotások közti, gyakran indokolatlanul széles árkot próbálja meg kicsit csökkenteni. Miközben az elképesztő égi jelenségeket nézzük, ismert bolygókat, égitesteket, galaxisokat ismerünk fel a fényképeken, azonközben fényévek százezreit, millióit utazzuk be, s megértjük, ha akarjuk, micsoda jelentéktelen kis gömböcskén élünk oly nagyon öntelten. Mindeközben megemlékezünk a csillagászati fotográfia egyik magyar úttörőjéről, Gothard Jenőről is, aki most 100 éve halt meg." (Kincses Károly)

A kiállító fotósok:

Berkó Ernő, Braskó Sándor, Csabai István, Deli Tamás, Éder Iván, Francsics László, Horváth Attila Róbert /Hozé/, Kerekes Gábor, Ladányi Tamás, Szendrői Gábor, Szilágyi Lenke, Szitkay Gábor

A kiállítás megtekinthető:

2009. június 26 – szeptember 13.
minden hétköznap 14 és 19 óra,
hétvégén 11 és 19 óra között.

Magyar Fotográfusok Háza – Mai Manó Ház