Meteorral a világ körül IV. | MCSE

Meteorral a világ körül IV.

Sorozatunkban kizárólag külföldön készült csillagászati vonatkozású képeket közlünk. A felvételeket az MCSE központi e-mail címére kérjük küldeni.

”A nyár folyamán Svájcban jártam, és sikerült eljutnom a Jungfrau Joch csúcsnál lévő Sphinx csillagászati és meteorológiai obszervatóriumhoz, mely 3571m magasban található a svájci Alpok szívében.” Andrási István

Hegedüs Tibor egy kínai csillagászkollégával a Yunnan Obszervatórium 2,4 m-es automata távcsövénél. Kína csillagászatáról a Meteor 2008/7-8. számában közöltünk részletes cikket.

A HungaroMars 2008 expedíció résztvevői az Utah államban (USA) található Mars Desert Research Station előtt: Tepliczky István, Boros-Oláh Mónika, Kereszturi Ákos, Hirsch Tamás, Muhi András és Hargitai Henrik. Az expedícióról a Meteor 2008/7-8. számában jelent meg részletes beszámoló.

Molnár Péter a milánói Brera Obszervatóriumban, az Amici-féle, 1811-ben készült, 3600 mm fókuszú reflektor tubusával

Három csillagász három kontinensről a Siding Spring-i Obszervatórium legújabb távcsöve, a Skymapper előtt, háttérben pedig a 3,9 m-es Angol-Ausztrál Teleszkóp (Szabó M. Gyula, Kiss L. László és Balog Zoltán)

Veréb Dániel Polaris-szakkörös a párizsi obszervatórium előtt

MISSING DST IMAGE!!!!
Hegyesi Béla a rimaszombati csillagvizsgálónál

Günter Lutz és Riss József a Baden Würtingeni Wendlinge am Necarban, a XV. -i napóra alatt, a szakácsok házánál

“2007 októberében ismét volt szerencsém a Szaharában kutatni és olvasni elvittem magammal a Meteor 2007/10. számát. A mellékelt kép az Egyiptom, Líbia és Szudán határának találkozási pontjában fekvő Uveinat-hegység déli, szudáni oldalán készült. Azt hiszem, a világ ilyen elhagyatott és ritkán látogatott helyére még nem jutott el MCSE kiadvány…” Merkl Gábor

Perkó Zsolt Padovában, a Galilei utcában

Polgár Csilla Malagában, egy napóra előtt

Illés Tibor a hollandiai Dwingelooban, a planetárium bejáratánál.

Hegyesi Béla a párizsi Pantheon Foucault-ingájánál

MISSING DST IMAGE!!!!
Bíró Imre Barna Marosvásárhelyen

Székács Vera a haarlemi Farns Hals Múzeum kertjében, egy szép napóra társaságában (Hollandia)

Meteorral a meteoritnál: Boros-Oláh Mónika a koppenhágai Geológiai Múzeum előtt kiállított hatalmas, Akpalilik nevű vas-nikkel meteoritnál. A meteoritot Grönlandon, Thule közelében találták.

Nagyidai Ilona a Jodrell Bank-i rádióteleszkópnál