Élet az Univerzumban | MCSE

Élet az Univerzumban

Egyedül vagyunk az Univerzumban? Vagy léteznek más bolygókon, más csillagrendszerekben is élőlények? Ma még nem tudjuk biztosan a választ, de minden korábbinál jobb esélyünk van arra, hogy pár éven, vagy évtizeden belül életet találjunk valamelyik közeli csillagrendszer bolygóján.

A mögöttünk álló bő évtizedben csillagok százai körül sikerült bolygókat felfedeznünk, bizonyítva azt a régi sejtést, hogy a bolygók kialakulása nem csak a Naprendszerre jellemző, különleges folyamat, hanem általános jelenség az Univerzumban. A bolygók pedig alkalmasak arra, hogy otthont adjanak olyan életformáknak, amelyek hasonlóak lehetnek a Földön találhatóhoz. A távcsövek fejlődése hamarosan lehetővé teszi, hogy a ma még közvetlenül nem látott bolygók légköri összetételét, felszíni tulajdonságait vizsgáljuk, ami elvezethet minket idegen életformák felfedezéséhez. A téma külön érdekessége, hogy egy magyar-amerikai kutatócsoport az élen jár a más csillagok körüli bolygók, az exobolygók felfedezésében.

A 305 méter átmérőjű arecibói rádiótávcső
a földön kívüli intelligencia keresésének legfőbb fegyvere.