MCSE | Magyar Csillagászati Egyesület

MCSE 2018 – tagtoborzó

Hagyományainknak megfelelően már októbertől kérjük tagjainkat, hogy a következő évre, tehát 2018-ra is rendezzék tagdíjukat. A tapasztalatok szerint a tagdíjak rendezése több hónapon át elhúzódó folyamat, ezért kérjük, hogy aki teheti, minél előbb intézze tagdíjfizetését. Mindez megkönnyíti a tagnyilvántartással kapcsolatos munkánkat és 2018-ra szóló Évkönyvünk gördülékeny postázását.

Változós találkozók

Az MCSE Változócsillag Szakcsoportja egyike a legaktívabb észlelői közösségeknek. Szakcsoportunk közvetlen előzménye a Pleione Változócsillag-észlelő Hálózat, amely 1979-től 1989-ig a Csillagászat Baráti Köre, majd 1989-től az MCSE égisze alatt működött. A hálózat 1991 októberében alakult át az MCSE Változócsillag Szakcsoportjává.

Égi kalendárium: 2017. november

Egyre hosszabbodnak az éjszakák novemberben – nézzük, milyen látnivalókat kínál ez a ködös hónap: Andromeda és vidéke, Tauridák meteorraj és súroló Aldebaran-fedés.

Kulin György Országos Csillagászati Diákvetélkedő általános iskolásoknak

A TIT Komárom-Esztergom Megyei Egyesület, a Szegedi Tudományegyetem Bajai Obszervatóriuma és a Magyar Csillagászati Egyesület országos diákvetélkedőt hirdet a 2017/18 tanévben.

Meteorral a világ körül XI.

Újabb “világkörüli” képeket kaptunk tagtársainktól. Olyan felvételeket várunk, amelyeknek van csillagászati vonatkozása is: csillagvizsgáló, planetárium, napóra, csillagászati vonatkozású utcatábla, vagy bármilyen csillagászati érdekesség is kell hogy legyen a képen! A sorozat felvételeiből a Meteorban is közlünk válogatást.

Öt kontinens csillagai

Nemrégiben jelent meg Ladányi Tamás amatőrcsillagász, asztrofotós kötete Öt kontinens csillagai címmel. A távoli vidékek és a hazai tájak csillagos egét bemutató album a Polaris Csillagvizsgálóban is kapható.

Új kötet Izsák Imréről

1956-ban három tehetséges fiatal csillagász is elhagyta az akadémiai csillagvizsgáló intézet kötelékét: Herczeg Tibor, Ozsváth István és Izsák Imre (1929–1965). Nyugaton kerestek boldogulást, oly sok magyar értelmiségivel együtt.

Óbudai csillagok 2017

Októberben ismét startol a Polaris Csillagvizsgáló népszerű keddi sorozata. Szellemi kalandozások a 108 ezer km/óra sebességgel száguldó Föld nevű űrhajón.

Észlelőszakkör VII. a Polaris Csillagvizsgálóban

A kezdő távcsőtulajdonosok számára fontos amatőrcsillagászati ismeretek elsajátítását, az égbolton és az észlelési területek közötti eligazodást segíti a Polaris Csillagvizsgáló hetedik éve induló észlelőszakköre, melynek első foglalkozása szeptember 30-án, szombaton lesz.

Gyermekszakkör a Polarisban

Szeptember 27-én ismét indul a „kisszakkör” a Polaris Csillagvizsgálóban, a 8-12 éves korosztály számára. Az első szakköri foglalkozás kezdési időpontja 17:00 óra, a helyszín a csillagvizsgáló előadóterme.

Ifjúsági csillagász szakkör a Polarisban!

Újra itt a szakköri szezon! Az óbudai Polaris Csillagvizsgáló ifjúsági szakkörét a 13-19 éves korosztály számára ajánljunk. Az első foglalkozás szeptember 21-én 18 órakor kezdődik. Ha érdekel a csillagászat és az űrkutatás, itt a helyed!