MCSE | Magyar Csillagászati Egyesület

Egy százalék a csillagászatnak

Kérjük, támogassa Őn is a Magyar Csillagászati Egyesület tudománynépszerűsítő, tehetséggondozó munkáját az SZJA 1%-ának felajánlásával. Adószámunk: 19009162-2-43.

2015 a Kozmikus Fény éve

Az ENSZ és az UNESCO a 2015-ös évet a Fény Nemzetközi Évének nyilvánította. A Fény Évében emlékezünk Einstein általános relativitáselméletének 100., és a kozmikus háttérsugárzás felfedezésének 50. évfordulójára is.

Csillagászat Napja 2015

Közel harminc helyszínen készültünk a Csillagászat Napjára. Lássuk, ki mit látott, mit tapasztalt 2015. április 25-én!

Kedvezményes fotószolgáltatás MCSE-tagoknak

A budapesti Mammut I. üzletházban működő Puskás Fotó üzletében 20% kedvezményt kapnak tagjaink fotószolgáltatásokból.

Mobilalkalmazások amatőrcsillagászoknak

Ma már egyre többen használnak okostelefont az észlelés előkészítéséhez, nézelődéshez vagy akár az észleléshez is. Az alábbiakban összefoglaljuk a legismertebb alkalmazásokat.

Meteor 2015 Távcsöves Találkozó

Idei nagy távcsöves találkozónkat augusztus 13-16. között tartjuk Tarjánban, a Német Nemzetiségi Táborban. Gyere el Te is! Hozd el távcsövedet, hozd el családodat, észlelő jókedvedet! Az  MCSE nagy nyári találkozója távcsöveseknek és mindenkinek, akit érdekel a csillagok világa.

A Csillagászat Napja: 2015. április 25.

2015-ben április 25-ére esik a Csillagászat Napja. Országszerte számos helyszínen rendkívüli nyitva tartással, járdacsillagászattal, távcsöves bemutatókkal várják az érdeklődőket helyi csoportjaink és társszervezeteink. Az este távcsöves látnivalói: a Hold, a Vénusz és Jupiter.

A hónap témája a Polarisban: Öreg csillagok

Száz évvel ezelőtt, 1915-ben jelent meg Toroczkai Wigand Ede Öreg csillagok című munkája. A kis füzet talán a legművészibb összefoglalása a magyar csillagmitológiának.

MCSE ifjúsági tábor a Hortobágyon

Idei ifjúsági táborunkat a Hortobágyi Nemzeti Park Fecskeház erdei házban tartjuk, július 11-16. között, a 14-19 éves korosztály számára.

Részleges napfogyatkozás, teljes siker!

Tökéletes időjárás mellett, óriási érdeklődéssel övezve zajlott a mai napfogyatkozás. Az utóbbi időszak legjelentősebb országos távcsöves bemutatóján több mint 38 ezer érdeklődő vett részt 90 helyszínen. Az MTA székházánál tartott bemutatón becslések szerint 2000, a Polaris Csillagvizsgálóban 1000, Sopronban és Szegeden is 2000-2000 érdeklődő kísérte figyelemmel a jelenséget.

Megjelent: Meteor csillagászati évkönyv 2015

Csillagászati évkönyvünk 2015-re szóló kötetében részletes előrejelzéseket adunk a következő évben várható csillagászati jelenségekről, és áttekintést a közelmúlt csillagászati eredményeiről. A kötet szerzői között ismét a legjobb hazai szakembereket és a téma iránt elkötelezett, tapasztalt amatőrcsillagászokat találjuk.

MCSE-tagtoborzó 2015

Az 1946-ban alapított Magyar Csillagászati Egyesület hazánk legrégibb és legnagyobb létszámú csillagászati szervezete, melynek tagjai Magyarországon és a határon túl is tevékenykednek. Egyesületünk tudománynépszerűsítő és tehetséggondozó munkája mellett szervezi az amatőrcsillagász mozgalmat, koordinálja a megfigyelőmunkát, táborokat, országos bemutatókat és találkozókat szervez, továbbá fenntartja az óbudai Polaris Csillagvizsgálót.