MCSE | Magyar Csillagászati Egyesület

Egy százalék a csillagászatnak

Kérjük, támogassa Ön is a Magyar Csillagászati Egyesület tudománynépszerűsítő, tehetséggondozó munkáját az SZJA 1%-ának felajánlásával. Adószámunk: 19009162-2-43.

MCSE-tagság 2016!

Beköszöntött az MCSE-tagság megújításának időszaka! Kérjük, újítsa meg Ön is mielőbb tagságát. A rendes tagdíj összege továbbra is változatlan, a 2016-os évre 7300 Ft.

Meteor csillagászati évkönyv 2016

December elején jelenik meg évkönyvünk sok-sok előrejelzéssel, érdekes ismeretterjesztő cikkel. Az évkönyvet tagjaink, akik 2016-ra megújítják tagságukat, illetményként kapják. A dec. 10-ig beérkező tagdíjak alapján dec. 15-én adjuk postára az illetménykiadványt. A következő feladási időpont január 10-e lesz. A Polarisban december 22-ig személyesen is átvehető a kötet nyitvatartási időben, illetve előzetes egyeztetés alapján.

Égi kalendárium: 2016. február

Február a korán kelők számára igazi bolygófelvonulással szolgál, különösen érdekes lesz a látvány 6-án hajnalban, amikor a holdsarló, a Vénusz és a Merkúr együttállásában gyönyörködhetünk.

Téli csillagásztábor Pénzesgyőrben (március 4-6.)

Kristálytiszta téli ég és sziporkázó tejút, gyönyörű tájakon, a Magas-Bakony szívében! Saját távcsöved van, csak jó ég kéne a fotózáshoz? Kezdő vagy, és szeretnéd egy nagy távcsőbe pillantva fürkészni a világegyetem titkait? Gyere el az MCSE  Téli Csillagásztáborába!

Konkoly Thege Miklós Csillagászati Szabadegyetem a Polarisban

2016-ban a magyar csillagászat nagy alakjára, Konkoly Thege Miklósra emlékezünk, aki száz évvel ezelőtt, 1916. február 17-én hunyt el. Sorozatunkban az előző századforduló csillagászatára emlékezve arra keressük a választ, hogy merre tart 2016 csillagászata, űrkutatása.

Látogatás az OMSZ-ben

A száz évvel ezelőtt elhunyt Konkoly Thege Miklós a magyarországi meteorológia területén is maradandót alkotott. Rá emlékezve keressük fel az Országos Meteorológiai Szolgálat Kitaibel Pál utcai székházát.

Égi kalendárium: 2016. január

Január hagyományosan a Quadrantidák meteorraj maximumával kezdődik – kérdés, hogy mennyit látunk belőle a téli időjárás mellett. A Hold ismét az Aldebaran közelében – ezúttal “csak” a Hyadok csillagait fedi el. Észleljük Hubble változó ködét!

Meteor 2016 Távcsöves Találkozó

Tájékoztatjuk tagjainkat és az érdeklődőket, hogy 2016-os találkozónkat Tarjánban tartjuk, a Német Nemzetiségi Tábor területén, július 28-31. között.

A hónap témája a Polarisban: Egyidős vagyok az űrkorszakkal

Beszélgetés Mizser Attilával a Magyar Csillagászati Egyesületről, utánpótlásról, nonprofit marketingről. Bagi Andrea interjúja.

Kedvezményes távcsővásárlás MCSE-tagoknak

A Budapesti Távcső Centrummal kötött megállapodásunk értelmében 2015. július 1. és 2016. december 31. között a BTC 5% kedvezmény ad MCSE-tagoknak minden SkyWatcher márkájú távcsőből és mechanikából.

Új Nap-bemutató távcsőre gyűjtünk

Napunk a legközelebbi csillag. Űreszközök egész sora mellett számos földi professzionális obszervatórium is folyamatosan követi jelenségeit. Az utóbbi időben a Nap amatőr szintű megfigyeléséhez szükséges eszközök is egyre könnyebben elérhetővé váltak. A fóliaszűrők, Herschel-prizmák mellett a speciális, H-alfa tartományban működő naptávcsövek is elérhetőek – sajnos meglehetősen borsos áron.

Októberben is folytatódik az asztrofotós szakkör a Polarisban

A csillagos égbolt fényképezése napjaink egyik legizgalmasabb, szinte beláthatatlan távlatokat nyújtó elfoglaltság az amatőrcsillagászok körében. A Polarisban a téma iránt érdeklődő kezdők és haladók számára tartunk szakkört, amely személyes találkozási lehetőséget nyújt az asztrofotográfia szerelmesei számára.