MCSE | Magyar Csillagászati Egyesület

Meteor 2015 Távcsöves Találkozó

Idei nagy távcsöves találkozónkat augusztus 13-16. között tartjuk Tarjánban, a Német Nemzetiségi Táborban. Gyere el Te is! Hozd el távcsövedet, hozd el családodat, észlelő jókedvedet! Az  MCSE nagy nyári találkozója távcsöveseknek és mindenkinek, akit érdekel a csillagok világa.

MCSE ifjúsági tábor a Hortobágyon

Ahol valóban horizonttól horizontig látható a Tejút! Idei ifjúsági táborunkat a Hortobágyi Nemzeti Park Fecskeház erdei iskolában tartjuk, július 11-16. között, a 14-19 éves korosztály számára a Fény Nemzetközi Évében. Meghosszabbított jelentkezési határidő: július 5!

Kedvezményes távcsővásárlás MCSE-tagoknak

A Budapesti Távcső Centrummal kötött megállapodásunk értelmében 2015. július 1. és december 31. között a BTC 5% kedvezmény ad MCSE-tagoknak minden SkyWatcher márkájú távcsőből és mechanikából.

Égi kalendárium: június

Az első nyári hónap első számú látnivalója a bolygók tánca a kora esti égbolton. A Vénusz és a Jupiter estéről estére megfigyelhető, amint egyre közelebb kerül egymáshoz. A legszebb együttállás június 20-án lesz, amikor a holdsarló is csatlakozik a bolygópároshoz. Ezen az estén lesz a Múzeumok Éjszakája is.

Nap-észlelők találkozója a Polarisban

Ötödik alkalommal ad otthont a Polaris Csillagvizsgáló központi csillagunk észlelése iránt érdeklődők találkozójának Idén ötödik. alkalommal rendezzük meg Nap-észlelők találkozóját, június 20-án (szombaton) 10:00-tól 18:00-ig. Szeretettel várunk minden kedves régi és új napészlelőt, érdeklődőt.

Húsz éve indult az MCSE honlapja

Az internet korában húsz év valóságos örökkévalóságnak tűnik. Szinte hihetetlen, de már 20 éves az MCSE-honlap! Idézzük fel az indulás időszakát egy húsz évvel ezelőtti cikkel, amely az akkor újdonságnak számító homepage-ünket mutatja be!

Csillagászat Napja 2015

Közel harminc helyszínen készültünk a Csillagászat Napjára. Lássuk, ki mit látott, mit tapasztalt 2015. április 25-én!

A hónap témája a Polarisban: Folytatódik a filmklub

A tavalyi nagy sikerre való tekintettel idén folytatjuk Polaris Filmklubunkat. Kedd esténként közösen megnézünk 1-1 csillagászati témájú videót, és utána kötetlen beszélgetés formájában elemezzük a látottakat.

Magyarország távcsövei

Az elmúlt évtizedekben gyökeresen megváltozott az amatőrcsillagászok műszerezettsége, melyet időről időre felmértünk a Meteor olvasói körében, illetve nyári távcsöves találkozóinkon. Itt az ideje, hogy a felmérést megismételjük, ezúttal on-line kérdőív segítségével.

Kedvezményes fotószolgáltatás MCSE-tagoknak

A budapesti Mammut I. üzletházban működő Puskás Fotó üzletében 20% kedvezményt kapnak tagjaink fotószolgáltatásokból.

Mobilalkalmazások amatőrcsillagászoknak

Ma már egyre többen használnak okostelefont az észlelés előkészítéséhez, nézelődéshez vagy akár az észleléshez is. Az alábbiakban összefoglaljuk a legismertebb alkalmazásokat.

A hónap témája a Polarisban: Öreg csillagok

Száz évvel ezelőtt, 1915-ben jelent meg Toroczkai Wigand Ede Öreg csillagok című munkája. A kis füzet talán a legművészibb összefoglalása a magyar csillagmitológiának.