MCSE | Magyar Csillagászati Egyesület

Ifjúsági MCSE-tagság

Kedvezményes ifjúsági tagsággal várja a Magyar Csillagászati Egyesület a csillagászat és az űrkutatás iránt érdeklődő fiatalokat. Az ifjúsági tagdíj a rendes tagdíj 50%-a, és ugyanazokkal a jogokkal jár, mint a rendes tagdíj.

Nyári Ifjúsági Csillagásztábor a Bakonyban – 2014!

Érdekelnek a csillagos ég titkai? A tejút misztikus látványa, a világegyetem mélységében rejlő égitestek? Szívesen megismerkednél a bársonyos bakonyi égen tündöklő nyári csillagképekkel? Gyere az MCSE nyári táborába!

2014. április: Szembenállásban a Mars

A Mars egyes szembenállásai meglehetősen változatos láthatósággal járnak együtt. Az idei szembenállás április 8-án következik be, ekkor figyelhető meg legjobban a vörös bolygó. A 38 fok magasan elhelyezkedő bolygó látszó mérete ezen az estén csupán 15 ívmásodperc lesz, de feltűnően ragyog az éjszakai égbolton. Látogassunk el egy bemutató csillagvizsgálóba áprilisban is – Marsot nézni, észlelni!

MCSE-közgyűlés május 10-én

A Magyar Csillagászati Egyesület 2014. évi rendes közgyűlését május 10-én tartjuk, az Óbudai Szabadidőpark előadótermében (a Polaris Csillagizsgálótól 50 m-re, a parkoló fölötti épületben).

Meteorral a világ körül VIII.

Egyesületi lapunkat külföldi utazásaik során is magukkal viszik Olvasóink. Meteorral a világ körül – csillagászati helyszíneken!

A Csillagászat Napja: 2014. május 10.

A Csillagászat Napját idén május 10-én ünnepeljük. Rendkívüli nyitva tartással, járdacsillagászattal, távcsöves bemutatókkal várjuk az érdeklődőket. Az este távcsöves látnivalói: a Hold, a Jupiter, a Mars és a Szaturnusz.

Megújult a www.mcse.hu

Az MCSE újjáalakulása után majdnem pontosan 25 évvel megújult a www.mcse.hu. Egyesületi honlapunk 1995-ben indult, és az évek során több alkalommal is jelentősen átalakult. Az új honlap segítségével hangsúlyosabban szeretnénk megjeleníteni egyesületünk életét mind a tagok, mind az érdeklődők számára.

Új Polaris-plakát

Csillagvizsgálónk népszerűsítésére új plakátot készítettünk. A plakát ingyenes, kérjük tagtársainkat, segítsenek kihelyezésében!

2014. március: A napdinamó

Ebben a hónapban az asztrofizika talán legnagyobb problémájával, a napdinamóval foglalkozunk.

Meteor csillagászati évkönyv 2014

Csillagászati évkönyvünk 2014-re szóló kötetében részletes előrejelzéseket adunk a következő évben várható csillagászati jelenségekről, és áttekintést a közelmúlt csillagászati eredményeiről. A kötet szerzői között ismét a legjobb hazai szakembereket és a téma iránt elkötelezett, tapasztalt amatőrcsillagászokat találjuk.

MCSE-tagtoborzó 2014

Az 1946-ban alapított Magyar Csillagászati Egyesület hazánk legrégibb és legnagyobb létszámú csillagászati szervezete, melynek tagjai Magyarországon és a határon túl is tevékenykednek. Egyesületünk tudománynépszerűsítő és tehetséggondozó munkája mellett szervezi az amatőrcsillagász mozgalmat, koordinálja a megfigyelőmunkát, táborokat, országos bemutatókat és találkozókat szervez, továbbá fenntartja az óbudai Polaris Csillagvizsgálót.