MCSE | Magyar Csillagászati Egyesület

Nézzük együtt a Csillagnézőket!

Ez év nyarán indult a Csillagnézők című dokumentumfilm forgatása Szőke Balázs tagtársunk kezdeményezésére. Az amatőrcsillagászok közössége és az MCSE támogatásával készülő Csillagnézők bemutatója Kopernikusz és az MCSE születésnapján, 2018. február 19-én lesz, az MTA Dísztermében.

MCSE 2018 – tagtoborzó

Hagyományainknak megfelelően már októbertől kérjük tagjainkat, hogy a következő évre, tehát 2018-ra is rendezzék tagdíjukat. A tapasztalatok szerint a tagdíjak rendezése több hónapon át elhúzódó folyamat, ezért kérjük, hogy aki teheti, minél előbb intézze tagdíjfizetését. Mindez megkönnyíti a tagnyilvántartással kapcsolatos munkánkat és 2018-ra szóló Évkönyvünk gördülékeny postázását.

Meteor csillagászati évkönyv 2018

Decemberben jelenik meg évkönyvünk sok-sok előrejelzéssel, érdekes ismeretterjesztő cikkel. 2018-as jelenségek, előrejelzések, évfordulók, továbbá cikkek, beszámolók a hazai csillagászati intézmények munkájáról. Az évkönyvet december 20-án adjuk postára mindazoknak, akiknek a tagdíja december 15-éig beérkezett.

Tagdíjbefizetőket keresünk

Folyamatosan érkeznek be a 2018-ra vonatkozó tagdíjak, melyeket köszönettel veszünk! Sajnos néhány sárga csekk feladóját nem lehet azonosítani, ezért tagjaink segítségét kérjük.

Csillagászatot karácsonyra!

Egy szép könyv mindig örömet okoz! Karácsony közeledtével ajánljuk csillagászat iránt érdeklődő tagjaink és barátaink figyelmébe kiadványainkat, amelyek között találunk önmagukban is olvasmányos írásokat, de akár az égbolt alatti munkához is jól használható térképeket, atlaszokat – valamennyi hasznos kiegészítője az új vagy már meglévő távcsőnek.

Kulin György Országos Csillagászati Diákvetélkedő általános iskolásoknak

A TIT Komárom-Esztergom Megyei Egyesület, a Szegedi Tudományegyetem Bajai Obszervatóriuma és a Magyar Csillagászati Egyesület országos diákvetélkedőt hirdet a 2017/18 tanévben.

Meteorral a világ körül XI.

Újabb “világkörüli” képeket kaptunk tagtársainktól. Olyan felvételeket várunk, amelyeknek van csillagászati vonatkozása is: csillagvizsgáló, planetárium, napóra, csillagászati vonatkozású utcatábla, vagy bármilyen csillagászati érdekesség is kell hogy legyen a képen! A sorozat felvételeiből a Meteorban is közlünk válogatást.

Öt kontinens csillagai

Nemrégiben jelent meg Ladányi Tamás amatőrcsillagász, asztrofotós kötete Öt kontinens csillagai címmel. A távoli vidékek és a hazai tájak csillagos egét bemutató album a Polaris Csillagvizsgálóban is kapható.

Észlelőszakkör VII. a Polaris Csillagvizsgálóban

A kezdő távcsőtulajdonosok számára fontos amatőrcsillagászati ismeretek elsajátítását, az égbolton és az észlelési területek közötti eligazodást segíti a Polaris Csillagvizsgáló hetedik éve induló észlelőszakköre, melynek első foglalkozása szeptember 30-án, szombaton lesz.

Ifjúsági csillagász szakkör a Polarisban!

Újra itt a szakköri szezon! Az óbudai Polaris Csillagvizsgáló ifjúsági szakkörét a 13-19 éves korosztály számára ajánljunk. Az első foglalkozás szeptember 21-én 18 órakor kezdődik. Ha érdekel a csillagászat és az űrkutatás, itt a helyed!

Kedvezményes távcsővásárlás a BTC-nél

A Budapesti Távcső Centrumban továbbra is 5% kedvezménnyel vásárolhatnak MCSE-tagok minden SkyWatcher márkájú távcsőből és mechanikából 2017. december 31-ig.

Támogassa Ön is a Csillagnézőket!

Amint arról már hírt adtunk, megkezdődött a Csillagnézők című imázsfilmünk elkészítése. Az MCSE-t és a magyar amatőrcsillagászatot bemutató filmet a tervek szerint 2018. február 19-étől lehet megtekinteni.